رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سامانه جامع گمرکی امکان شناسایی قاچاق سازمان یافته را فراهم کرد

سامانه جامع گمرکی امکان شناسایی قاچاق سازمان یافته را فراهم کرد

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: ایجاد سامانه جامع گمرکی سبب شد تا نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات راحت‌تر بتوانند با قاچاق سازمان یافته مبارزه کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از گمرک ایران، «مهدی قدمی» اقدامات گمرک در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شناسایی قاچاق سازمان‌یافته با استفاده از سامانه جامع گمرکی امکان‌پذیر شده است.
وی یادآور شد: نیروی انتظامی و گمرک بر مبنای ماده 39 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توافق‌نامه‌ای را امضا کرده اند تا با یک روحیه جهادی تکلیف قانونی در این بخش اجرایی شود.
در ماده 39 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی موظفند با هماهنگی مرجع ذی‌صلاح قضایی، خود یا بنا بر اعلام دستگاه کاشف، شبکه‌های اصلی، گروههای سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز و دارایی‌های آنها را شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اقدام کنند.
قدمی تاکید کرد: این همکاری نزدیک سبب شد تا 210 کانتینر قاچاق از طریق سامانه گمرک و قدرت اجرایی نیروی انتظامی کشف و ضبط شود که اگر این سامانه نبود، شاهد این رویدادهای خوب نبودیم.
این مقام مسئول در نیروی انتظامی افزود: همکاران اجرایی ناجا سال‌ها پیش، از این طرح و سامانه دفاع می‌کردند و قرار است سایتی در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز به زودی راه‌اندازی شود و رصد شبانه‌روزی انجام گیرد.
قدمی تصریح کرد: قرار است همه وزارتخانه‌ها سامانه‌ای تهیه کنند که در آن صورت 70 تا 80 درصد نیازها را برآورده خواهد کرد.
وی افزود: با استفاده از اطلاعاتی که نیروی انتظامی به دست می‌آورد و کمکی که سامانه جامع گمرکی به ناجا می‌کند، تجارت خارجی از بخش قاچاق فاصله خواهد گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات گمرک و همکاری با نیروی انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه روحیه انتقادپذیری در همه بخش‌های گمرک وجود دارد و در 6 ماهه اخیر احساس می‌کنیم که همه برای آبادانی بیشتر ایران اسلامی پای کار آمده‌اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا