مشاور عالی وزیر صنعت:

پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان سال از خط تولید خارج می شوند

پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان سال از خط تولید خارج می شوند

مشاور عالی وزیر صنعت با اشاره به مشکلات کیفی دو خوردو پراید و پژو ۴۰۵ گفت: تا پایان سال، این خودروها از خط تولید خارج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهروز ریاحی به تسنیم گفت: بیشترین گلایه‌های مردم از خودرو سازان در  بخش خدمات پس از فروش است و در خصوص قطعات و مدت خواب خودرو برای تعمیر نارضایتی های زیادی وجود دارد.

وی درباره خودروهای که بیشترین ایرادات فنی را دارند تصریح کرد: دو قطعه "سنسور بنزین خودرو پژو 405" و "شیشه‌بالابر پراید" بیشترین گلایه‌های مردمی را به خود اختصاص می‌هد. سنسور پژو 405 سوخت‌رسانی موردنظر را برای این خودرو به شکلی مناسب نداشته به‌طوری که شکایت ها در این خصوص بسیار زیاد است و از هر 10 خودرو تولیدی ما 6 خودرو با این مشکل مواجه بودند.

وی تصریح کرد: در خودرو پراید نیز از هر 10 خودرو تولیدی 3 تا 4 خودرو با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر 10 خودرو تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

به گفته ریاحی تا پایان سال 95 خودروهای پراید و پژو 405 از خط تولید باید خارج شوند.

این مشاور ادامه داد :خودرو در کشور 55 استاندارد اجباری دارد که 51 مورد در خصوص خورد خودرو و 4 مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های 2 خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند.خودروهای وارداتی و تولید داخلی  این 55 استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خودرو ساز مطرح و خودروهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار می‌گیرد.

ریاحی افزود: مردم زمانی که  خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

وی گفت: ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و  کار خود را با مونتاژ شروع کرده‌ البته اکنون  برخی از خودرو های ما تا 90 درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.در سال 92 ،ایران هفدمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده که این رتبه اکنون به 19 رسیده است و ما 2 پله تزلزل داشته‌ایم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا