وزیر نیرو :

10 هزار میلیاردتومان از بدهی وزارت نیرو کم شد/ آخرین وضعیت مپنا

10 هزار میلیاردتومان از بدهی وزارت نیرو کم شد/ آخرین وضعیت مپنا

وزیر نیرو از پرداخت 10 هزار میلیارد تومان از بدهی وزارت نیرو طی 8 ماه سال جاری خبر داد و آخرین وضعیت مپنای غایب از بورس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هر چند صنعت برق با اتکای 95 درصدی به تولیدات داخلی یکی از صنایع پیشروی در خودکفایی بشمار می رود اما با توجه به سرعت پیشرفت علم و فناوری جهانی، باید شبکه برق به‌ تجهیزات روز مجهز شود.

وی درباره مطالبات گسترده پیمانکاران و تولید‌کنندگان برق از وزارت نیرو گفت: عمده عقب‌ماندگی پرداخت‌ها سه یا چهار ماهه و حداکثر 6 ماهه است که در شرایط فعلی مالی کشور، این شرایط دور از انتظار نیست.صنعتگران و مدیران صنعت برق با همکاری یکدیگر مکانیزم‌هایی را طراحی کردند تا بر مشکل عقب‌ماندگی پرداخت‌ها غلبه کنند.

چیت چیان تصریح کرد: برخی تولید‌کنندگان فولاد، آلومینیوم و غیره که صنعت برق به آنها انرژی فروخته، به وزارت نیرو بدهکارند.شرکت‌های تولید‌کننده برق نیز خواهان مواد اولیه این شرکت‌ها هستند که برقراری یک مکانیزم تهاتر بین آنها تا حد قابل توجهی بدهی‌های صنعت برق را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با همکاری دولت، وزارت نیرو نیز با مکانیزم‌های اوراق تسویه خزانه، اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت به خلق منابع جدید مالی اقدام کرده و آنها را در اختیار نیروگاه‌ها و شرکت‌های سازنده طلبکار از وزارت نیرو قرار داده است.

چیت چیان ادامه داد: در حالی بدهی‌های صنعت برق 32 هزار میلیارد تومان که طی 8 ماه سال جاری ، 10 هزار میلیارد تومان از بدهی وزارت نیرو به صنعت برق پرداخت شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت شرکت‌ مپنا و مالکیت مهاب قدس در این شرکت بورسی توضیح داد: این موضوع در دادگاه‌ها و مراجع ذیصلاح در دست پیگیری و اقدام است.

براساس این گزارش، نماد مپنا از اواخر تیر تاکنون متوقف مانده و مجمع سالانه 29 تیر بدون اعلام دلیل لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شده است. علت لغو مجمع و توقف طولانی نماد "رمپنا" مربوط به صدور حکم دادگاه شعبه 19 درباره سهامدار عمده آن یعنی آستان قدس است که طبق این حکم ، باید مالکیت 47 درصدی این نهاد بزرگ به دولت ( وزارت نیرو ) برگردد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا