مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

3 هزار تن فرآورده پروتئینی در 6 ماه نخست امسال صادر شد

3 هزار تن فرآورده پروتئینی در 6 ماه نخست امسال صادر شد

تهران- ایرنا- مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید، در نیمه نخست امسال 3 هزار تن انواع فرآورده های پروتئینی به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی صادقی نیارکی امروز شنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: حجم صادرات فرآورده های پروتئینی در سال گذشته 4 هزار تن بوده است.
وی از بی مهری رسانه ها نسبت به صنعت فرآورده های پروتئینی و ابراز نظر غیر کارشناسی انتقاد و ابرازتاسف کرد و گفت: ظاهرا تمامی مشکلات کشور حل شده و تنها مشکل اساسی کشور مصرف فراورده های گوشتی است.

** 521 واحد مجوز تولید فرآورده های پروتئینی دارند
این مقام مسوول در وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: اکنون مجموع مجوزهای صنعت فرآورده های گوشتی 521 واحد با ظرفیت یک میلیون و 50 هزارتن است که 600 هزار تن برآورد تولید انواع فراورده های گوشتی را در طول سال داریم.
به گفته صادقی نیارکی ، سرانه مصرف انواع فرآورده گوشتی در کشور 7 کیلوگرم با میانگین قیمت 250 تا 300 هزار ریال ( 25 تا 30 هزارتومان) برآورد شده است.
وی افزود: این در حالیست که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مجموع این واحدها به 11 مورد می رسید که تعدادی از آنها هنوز هم فعالیت دارند.
وی با بیان این که صنعت فرآورده های گوشتی 30 هزار اشتغال مستقیم و 150 هزار اشتغال غیرمستقیم دارد، میانگین سرانه پولی که از سفره مردم وارد این صنعت می شود را 2 میلیون ریال (200هزار تومان) اعلام کرد.
صادقی نیارکی پنج بعد اصلی اقتصاد مقاومتی را درون زایی، برون زدایی، مردمی کردن اقتصاد، عدالت محوری و دانش بنیانی عنوان و تاکید کرد در بخش دانش بنیان کردن اقتصاد، باید بتوانیم با کمک دانش مزیت های اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم.
وی، برنامه صنعت غذای کشور در افق 2017 را تولید محصولات سلامت محور، رشد تولیدات فرآوری ارگانیک، ایجاد طعم دهنده های جدید، بکارگیری تولیدات برای گروه نیمه گیاه خواران و شروع استفاده از سبزیجات در این صنعت عنوان کرد.
نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) با حضور 51 شرکت ایرانی و 34 شرکت خارجی از امروز پانزدهم تا هجدهم آبان ماه جاری به مدت چهار روز با حمایت انجمن صنفی صنایع فراورده های گوشتی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا