گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

31 درصد افزایش حجم معاملات در هفته دوم آبان ماه

31 درصد افزایش حجم معاملات در هفته دوم آبان ماه

با رشد 1.7 درصدی ارزش بازار بورس تهران در هفته دوم آبان‌ماه، حجم معاملات 31 درصد افزایش یافت.

 

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، ارزش بازار بورس تهران در هفته دوم آبان 1.7 درصد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در هفته منتهی به 12 آبان ماه سال جاری، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران 6 میلیارد و 636 میلیون سهم و ارزش آن 12 هزار و 881 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 31 و 17 درصد افزایش داشت.

مطابق این گزارش که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته گذشته شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.5 درصد و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.2 درصد افزایش داشت. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 1.7 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.4 درصد و قیمت دلار مبادله‌ای 0.1 درصد و قیمت یورو مبادله‌ای 1.8 درصد رشد کرد.

صنعت «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 37 درصد از حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد. صنعت «خودرو و ساخت قطعات» و «استخراج کانه‌های فلزی» به ترتیب با 9 و 8 درصد حجم معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بر این اساس در هفته منتهی به 12 آبان 1395، صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی 9.2 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت 14.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت ها، «پتروشیمی فناوران»‌‌ با 23.2 درصد و «ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس»‌ با منفی 14.3 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 1.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس آلمان (DAX) با افت 2.6 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

مطابق این گزارش در دومین هفته آبان 1395، قیمت انواع نفت با کاهش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 7.8، 6.2 و 8.2 درصد افت کرد. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی نقره با 5.4 درصد، بیشترین و سرب با منفی 0.7 درصد، کمترین بازدهی را داشتند.

علاقمندان می توانند برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا