طی دومین هفته آبان ماه رقم خورد؛

23 درصد رشد با انعقاد 23 هزار قرارداد آتی سکه

23 درصد رشد با انعقاد 23 هزار قرارداد آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به 23 هزار و 310 قرارداد و ارزش آن به بیش از 2 هزار و 734 میلیارد ریال رسید.

 

حجم معاملات آتی سکه در دو هفته گذشته در بورس کالای ایران به 18 هزار و 800 قرارداد رسیده بود که این میزان با رشد 23 درصدی به 23 هزار و 310 قرارداد در هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 16 هزار و 233 قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از یک هزار و 926 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه با 2 هزار و 755 قرارداد، ارزش 307 میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

همچنین سررسید اردیبهشت سال آتی نیز با دو هزار و 703 قرارداد و ارزش بیش 315 میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل دی ماه با حجم 942 قرارداد و به ارزش بیش 196 میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد. این در شرایطی است که سر رسید اسفند ماه با کسب جایگاه پنجم حجم 677 قرداد و ارزش 77 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا نیز در هفته ای که گذشت با رشد 2 درصدی روبرو شد که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

 

روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر کاهش ارزش طلای جهانی و نوسان رو به پایین بهای دلار با افت قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 120 هزار تومان معامله شد و کاهش0.13 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و 133 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0.19 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با کاهش 0.26 درصدی با قیمت یک میلیون و 148 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و 167 هزار تومان، افت 0.26 درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 186 هزار تومان، کاهش 0.25 درصدی را به ثبت رساند.

کارشناسان معتقدند افزایش یا کاهش قیمت طلای جهانی در هفته آینده به میزان نرخ بهره در آمریکا بستگی دارد. همچنین هرچقدر به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری امریکا نزدیک‌تر می‌شویم تاثیرپذیری بازارهای مالی از این مسئله افزایش می‌یابد. البته این در شرایطی است که همچنان میزان تقاضا و دادوستد در بازار نقدی طلا و سکه پایین است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا