با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت؛

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی گشایش یافت

تهران- ایرنا- دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته ( ایران کان مین 2016 ) امروز با حضور « محمدرضا نعمت زاده » وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش روزشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این نمایشگاه که تا 18 آبان ماه دایر است، 130 شرکت داخلی به همراه 198 شرکت خارجی حضور دارند.
کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه ، روسیه، چین ، فنلاند ، لهستان ، هلند ، هند و کره جنوبی کشورهای حاضر در این نمایشگاه هستند.
کل فضای سرپوشیده این نمایشگاه 15 هزار مترمربع و به بخش داخلی چهار هزار و 832 متر مربع و به فضای سرپوشیده خارجی دو هزار و 374 متر مربع اختصاص یافته است.
علاقمندان می توانند در دوره برگزاری این نمایشگاه از ساعت 9 تا 17 از آن بازدید کنند.
محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران در این ارتباط گفت : امسال بدلیل استقبال شرکت های خارجی که از 13 کشور حاضر شده اند، 88 تا 89 درصدفضای اختصاصی به آنها افزوده شده است و 40 درصد شرکت های ایرانی بیش از پارسال فضا در اختیار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد همکاری و هماهنگی در بخش معدن لازمه فعالیت جهشی بعد از تحریم و در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.
بهرامن گفت، انتظار می رود در شرایط جدید ارتباطات بین المللی از بخش معدن و صنایع معدنی پشتیبانی لازم در جهت رشد و توسعه کشور به عمل آید.
وی تشکل گرایی و کار جمعی را لازمه فعالیت اقتصادی دانست و گفت : امروز شرکت های خرد و کوچک در عرصه های بین المللی نمی توانند نقش آفرین باشند، بنابراین فعالان بخش معدن و صنایع معدنی بیش از هرزمان به کار جمعی نیاز دارند.
جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شاخص معدنی از نظر میزان ذخیره رتبه پانزدهم و از لحاظ تنوع با 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده جایگاه دهم دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا