معاون وزیر صنعت در گفت وگو با ایرنا:

یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک بانک هاست

یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک بانک هاست

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اعلام اینکه بیش از یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک سیستم بانکی کشور است، گفت: از این تعداد، یک هزار و 99 واحد در داخل شهرک ها قرار دارد.

علی یزدانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از این مجموعه، 147 طرح صنعتی رها شده و کاملا تعطیل است و بقیه با ظرفیتی کمتر از 75 درصد فعالیت می کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره برنامه های انجام شده برای رفع مشکلات این واحدها، گفت: در این زمینه استان به استان با مدیران بانک ها، رئیسان سازمان صنعت، معدن و تجارت،‌ مدیران شرکت شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران، جلسه هایی برگزار شده است تا اگر سرمایه گذار تمایل به ادامه کار داشته باشد، زمینه را برای فعال شدن واحد صنعتی فراهم کنیم؛ در این ارتباط در چند استان تفاهم هایی صورت گرفته است.

** پذیرش 20 واحد کوچک و متوسط صنعتی در فرابورس
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، به تفاهم نامه همکاری مشترک با فرابورس ایران اشاره کرد و گفت: فرابورس به عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور باهدف تسریع در فرآیند پیاده سازی و تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بازاری ویژه برای فراهم کردن دسترسی عموم بنگاه های اقتصادی کشور بویژه شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است.
وی افزود: در این بازار، شرکت های متقاضی پس از اخذ حد نصاب های مورد نظر، در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از همه مزایای شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می شود.
یزدانی اضافه کرد: در قالب این تفاهم نامه، بنگاه هایی در سراسر کشور شناسایی شد که تاکنون 55 واحد به فرابورس معرفی شده است که از این تعداد،20 واحد پذیرش شده اند.
بر اساس آخرین آمارها، تا پایان تیرماه امسال 88 هزار و 352 واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد، 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر است؛ به عبارتی دیگر 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.
از تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری، 80 هزار و 476 واحد از صنایع کوچک است؛ همچنین از 37 هزار و 148 واحد صنعتی، 34 هزار و 952 واحد جزو صنایع کوچک هستند.
صنایعی که با اشتغال کمتر از 50 نفر در پروانه بهره برداری فعالیت می کند، صنایع کوچک گفته می شود.
چهار هزار و 362 واحد از کل واحدهای صنعتی کشور نیز متوسط هستند که یک هزار و 729 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و از سه هزار و 514 واحد بالای 100 نفر اشتغال نیز 902 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا