در کدال منتشر شد؛

9 ایراد سازمان و پاسخ ایران خودرو درباره پیش بینی درآمد سال 95

9 ایراد سازمان و پاسخ ایران خودرو درباره پیش بینی درآمد سال 95

ایران خودرو به 9 ایراد و پرسش سازمان بورس درباره عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 پاسخ داد.

 

ایران خودرو درحالی گزارش عملکرد 6 ماهه را با تکرار سود 78 ریالی هر سهم و پوشش 41 درصدی اعلام کرد که سازمان بورس 9 ایراد و سئوال درباره آن مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ایران خودرو در مورد موضوعات مطرح شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی در خصوص افزایش سود ناخالص، افزایش سود عملیاتی و افزایش هزینه های مالی ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، سوالات و ایرادات معاون مالی مدیرعامل ایران خودرو در خصوص نامه رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر است:

باتوجه به انتشار پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30اسفند 95 در تاریخ  29 مهر 95، اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت دارای اصلاحات و ایراداتی به شرح ذیل است:

1) با عنایت به پوشش 59، 80 و 62 درصدی به ترتیب سود ناخالص، سود عملیاتی و هزینه مالی تعدیل جزئیات پیش بینی درآمد هر سهم ضروری به نظر می رسد.

2) جزئیات اطلاعات مقداری فروش با گزارش آمار تولید و فروش ماهانه دوره منتهی به 31 شهریور ماه 95 مطابقت ندارد.

3) با عنایت به شناسایی سود ناشی از مواد اولیه فروش رفته به سایت های گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جاری به عنوان فروش و قیمت تمام شده کالای فروش رفته دلایل توجیهی در خصوص این تغییر رویه ارائه نشده است. همچنین با عنایت به پیش بینی افزایش درآمد ناشی از فروش اقساطی به دلیل فروش های اقساطی سال های 94 و 95 کاهش مقداری میزان فروش در پیش بینی سال مالی منتهی به  30 اسفند 95 نسبت به اطلاعات ارائه در تاریخ 28 مرداد 95 منطقی به نظر نمی رسد.

4) با عنایت به تعدیل جزئیات پیش بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته در دوره منتهی به 31 شهریور 95 ارائه یادداشت پیش بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته همراه با اقلام مقایسه ای پیش بینی ارائه شده در تاریخ  28 مرداد 95 و عملکرد واقعی دوره منتهی به 31 شهریور 95 ضروری به نظر می رسد.

5) با عنایت به تعدیل جزئیات پیش بینی مواد مصرفی برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 ارائه جزئیات مواد مصرفی به تفکیک گروه محصول پیش بینی و عملکرد واقعی دوره6ماهه منتهی به 31 شهریور 95 ضروری به نظر می رسد.

6) با عنایت به پیش بینی درآمد حاصل از دریافت قطعات پژو به مبلغ 992،000 میلیون ریال و دریافت خط 207 از پژو به مبلغ 440،000 میلیون ریال برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 در خصوص آخرین اقدامات انجام شده جهت وصول درآمدهای پیش بینی شده اعلام نظر نمایید.

7) مطابق اطلاعات ارائه شده در جدول طرحهای عمده در دست اجرا، زمان بهره برداری برخی از پروژه های در دست اجرا گذشته لیکن دلایل توجیهی عدم بهره برداری به موقع پروژه های مذکور ارائه نشده است.

8) با عنایت به اهمیت سود و زیان ناشی از سرمایه گذاری در شرکتهای تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو و طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو بر پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی و تلفیقی گروه، ارائه اطلاعات صورت سود و زیان برای دوره منتهی به 31 شهریور 95 ضروری است.

9)با عنایت به مفاد بند 7 ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ارائه پیش بینی عملکرد سالانه شرکت اصلی و تلفیقی براساس عملکرد واقعی 3، 6 و 9 ماهه حداکثر 30 روز پس از پایان مقاطع 3 ماهه ضروری است، اما پیش بینی عملکرد سالانه تلفیقی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه تاکنون به این سازمان ارسال نشده است. معاون مالی مدیرعامل ایران خودرو با ارسال نامه ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395 بر اساس عملکرد 6 ماهه این شرکت شفاف سازی کرد.  

برای مشاهده پاسخ محمد نیک‌فر، معاون مالی مدیرعامل "خودرو" به ایرادات و پرسش های مطرح شده، اینجا را کلیک کنید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا