یک مقام مسوول بانکی:

بانک سپه آماده جذب شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس است

بانک سپه آماده جذب شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس است

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سپه گفت: بانک سپه با خروج از تحریم های ظالمانه، آماده جذب شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس های کالا، انرژی و اوراق بهادار ایران و همچنین اشاعه خدمات بازار سرمایه و سهام عدالت به عموم ایرانیان است.

«سیدابراهیم عنایت» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به حضور پر رنگ بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی، در نمایشگاه «کیش اینوکس 2016» افزود: جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری است که از زمان راه اندازی بازار سرمایه به صورت بازار کالایی و بورس اوراق بهادار با برخورداری از معافیت های مالیاتی می تواند به خارجی های علاقه مند به حضور در بازار ایران خدمات بدهد.
به گفته این مقام مسوول، در سال های گذشته و به دلیل مساله تحریم ها هزینه ها و مخاطرات زیادی برای خارجی ها و حتی ایرانیان خارج نشین برای حضور در سرزمین اصلی ایران برای کار و فعالیت و سرمایه گذاری وجود داشت، اما انجام این مهم در منطقه آزاد تجاری کیش با نبود نیاز به ویزا، وجود معافیت های مالیاتی و نقل و انتقال راحت تر پول با سهولت میسر است.
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سپه با اشاره به نمایشگاه کیش اینوکس 2016 خاطرنشان کرد: هدف اصلی برپایی این نمایشگاه، ارایه معرفی جدید از بازار سرمایه ایران شامل بورس کالا، انرژی و اوراق بهادار به سرمایه گذاران خارجی و فعال علاقه مند در بازار کشور است.
عنایت اظهارکرد: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی با دارا بودن بیش از هزار و 700 شعبه در کشور و پنج شعبه در جزیره کیش در نظر دارد تا بازار سرمایه ایران را به عموم ایرانیان معرفی کند و بسته خدمات رسانی به این منظور در اختیار آحاد جامعه قرار دهد.
وی گفت: شرکت کارگزاری بانک سپه، با ارایه خدمات مناسب آماده جذب خارجی های علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس های کالایی، انرژی و اوراق بهادار ایران است.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سپه یادآور شد: بانک سپه در همه کشورهای اروپایی به عنوان یک بانک کامل شناخته شده است و در شهرهای بزرگی همچون رم، پاریس و فرانکفوت شعبه و در لندن بانک دارد.
عنایت گفت: این بانک آمادگی دارد تا علاوه بر ارایه خدمات گشایش اعتبار(ال سی) و پرداخت پول، به خریداری سهام مدنظر افراد و مذاکره با شرکت ها بپردازد و در تامین مالی پروژه هایشان مشارکت کند.
وی با اشاره به خروج بانک سپه از تحریم های بین المللی پس از 10 سال، خاطر نشان کرد: نمایشگاه کیش اینوکس 2016 عرصه ای برای عرض اندام مجدد این بانک است و امروز بانک سپه آماده است تا با داشتن بازوهایی نظیر صرافی ها، شرکت تامین سرمایه «امید» و ... چابک و با انرژی زیاد فعالیت کند.
عنایت همچنین به تامین مالی پروژه بزرگ جمع آوری آب های مرزی با فاینانس داخلی هشت میلیارد دلاری در قالب تعداد زیادی پروژه اشاره کرد که از سوی این بانک به شرکت های پیمانکار داخلی ارایه می شود.

** اشاعه خدمات بازار سرمایه و سهام عدالت
این مقام مسوول از تکلیف مدیرعامل بانک سپه به این شرکت کارگزاری برای اشاعه و تسهیل خدمات مربوط به سرمایه گذاری در بین آحاد مردم خبر داد و با اشاره به سهام عدالت، گفت: هر زمان این سهام قابل معامله شود، از آنجایی که حدود 45 میلیون ایرانی سهامدار آن هستند فشار زیادی به سیستم بانک مرکزی و بورس وارد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سپه ادامه داد: این بانک با تهیه بسته های مختلف، از هم اکنون در تدارک برنامه ریزی برای خرید و فروش سهام عدالت است تا عموم مردم با صرف کمترین هزینه و زمان به انجام این مهم در آینده بپردازند.
عنایت گفت: بانک سپه با سابقه بیش از 90 ساله می تواند از طریق دنیای مجازی، دسترسی آسان به بازار سرمایه را برای عموم ایرانیان فراهم کند که هم اینک نرم افزارهای آن در دست تهیه است و در مرحله بعد آموزش عموم کارکنان این بانک در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهمترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016 بود.
این نمایشگاه چهار روزه روز پنجشنبه هفته گذشته (13 آبان) در جزیره کیش به کار خود پایان داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا