نعمت زاده:

وزارت راه سفارش خارجی ریل را کاهش دهد

وزارت راه سفارش خارجی ریل را کاهش دهد

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که به ریل ملی اعتماد کنند و سفارشات خارجی را کاهش دهند و سفارش‌گذاری جدیدی انجام نشود.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره‌برداری از خط تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن اظهار داشت: قرار بود یک سال پیش ریل ملی را به بازار وارد کنیم، اما کمبود نقدینگی ناشی از کاهش قیمت فولاد و سنگ آهن در جهان مانع این موضوع شد.

وی افزود: در این زمینه آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم حاصل نشد و دوستان ما در این حوزه، با کمک تسهیلات بانکی آنچه را که می‌خواستند نتوانستند اجرا کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما ماهانه مسائل را بررسی می‌کردیم، دوستان تلاش کردند تا کیفیت شمش ما کاملا با استانداردهای بین‌المللی منطبق شود.

وی با بیان اینکه وزارت صعنت، معدن و تجارت با همکاری همه سرمایه‌گذاران در کشور اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند، افزود: ما امروز شاهد تکمیل زنجیره‌های تولید به ویژه تولید مواد خام از جمله سنگ آهن هستیم، در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز شمش که فولاد خام بوده، به ریل تبدیل می‌شود و دارای ارزش افزوده است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: خط تولید ریل ملی پس از انجام تعهدات و تولید ریل، به تولید تیرآهن‌های بال پهن که نیاز کشور است می‌پردازد البته از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که به ریل ملی اعتماد کنند و سفارشات خارجی را کاهش دهند و سفارش‌گذاری جدیدی انجام نشود هر چند که فاینانس برای خرید خارجی رغبت ایجاد می‌کند.

وی گفت: امیدوار هستیم که طلسم خرید ریل از خارج شکسته شده و نیاز کشور از داخل تأمین شود؛ از سوی دیگر ما در تولید ریل ملی به ظرفیتی دست پیدا می‌کنیم که بیش از نیاز داخلی است و باید به فکر صادرات بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انجام و تکمیل 33 پروژه را به ستاد اقتصاد مقاومتی قول داده بودیم که 7 پروژه آن برای امسال در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: تاکنون 14 پروژه این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و پروژه تولید ریل ملی یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود. همچنین مابقی پروژه‌ها را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا