نعمت زاده مطرح کرد:

تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در ایران تا ۶ سال آینده

تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در ایران تا ۶ سال آینده

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس هدف گذاری های انجام شده تولید فولاد خام کشور تا 6 سال آینده به 50 میلیون تن می رسد. میزان تولید فولاد در کشور در زمان حاضر 17 میلیون تُن در سال است.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه درمراسم افتتاح طرح ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه اصفهان افزود: لازم است تولید فولاد در کشور افزایش یابد تا نیاز داخل کشور بطور کامل رفع شود و حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های معتبر آلمانی و ایتالیایی، متقاضی سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران هستند، افزود: شرکت های زیادی، محصول های فولادی ایران را مصرف می کنند و در زمینه ورق فولاد بازارهای خوبی در دنیا بویژه در صنعت خودرو وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما باید برای طراحی، احداث و ایجاد کارخانه های فولاد در خارج کشور نیز تلاش کنیم و در برخی از زمینه ها کار راه اندازی کارخانه ها در خارج کشور را شروع کرده ایم و لازم است این کار در صنعت فولاد پس از نیم قرن سابقه نیز انجام شود.

وی لازمه این کار را دستیابی به دانش فنی ایجاد کارخانه، توانمندی ساخت تجهیزات و بازاریابی و فروش در دنیا عنوان کرد.

نعمت زاده با اشاره به طرح هایی که امروز در ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد، گفت: این طرح ها در دوره دولت تدبیر و امید، برنامه ریزی و شروع شده و به نتیجه رسیده است.

وی افزود: این امر نشان می دهد که در مدت کوتاه سه سال و در شرایط ناشی از تحریم ها و مشکلات کشور می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه برای حدود 100 نفر بطور مستقیم و حدود 150 نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند. کلیه مراحل طراحی، حمل و نصب تجهیزات ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه در مدت 28 ماه و با سرمایه گذاری 502 میلیارد تومان انجام شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا