مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت عنوان کرد:

سهم 16 میلیارد دلاری بازار سرمایه در تامین مالی صنعت نفت

سهم 16 میلیارد دلاری بازار سرمایه در تامین مالی صنعت نفت

"علی قاسمی نقش بازار سرمایه در تامین مالی صنعت نفت و گاز را مثبت دانست و گفت: سهم بازار سرمایه در تامین مالی این میزان سرمایه گذاری، هشت درصد پیش بینی شده و این سهم 8 درصدی بالغ بر 16 میلیارد دلار خواهد بود."


مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت عنوان کرد تأمین هزینه ‌هاى صنعت نفت می‌تواند هم از طریق منابع داخلى و هم از طریق منابع خارجى صورت پذیرد که ابزار هاى مختلفى براى آن وجود دارد و تأمین مالى از طریق بازار سرمایه می‌تواند به توسعه صنعت نفت کمک کند.

علی قاسمی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: طی 5 سال آتی، در برنامه ششم توسعه حدود 180 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای صنعت نفت و گاز کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: فاینانس های خارجی، قرار داد های IPC، سرمایه گذاری های مشارکتی، تسهیلات داخلی و بازار سرمایه ابزار های تامین مالی این سرمایه گذاری 180 میلیارد دلاری است.

علی قاسمی نقش بازار سرمایه در تامین مالی صنعت نفت و گاز را مثبت دانست و گفت: سهم بازار سرمایه در تامین مالی این میزان سرمایه گذاری، هشت درصد پیش بینی شده و این سهم 8 درصدی بالغ بر 16 میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با تاکید بر اینکه شرکت نفت، طی 2 سال گذشته در بازار سرمایه تجربیات خوبی داشته، گفت: انتشار اوراق مشارکت و ابزارهای مالی اسلامی جدید مانند عرضه اوراق سلف از اقدامات ارزشمند 2 سال گذشته است.

وی به سرمایه 960میلیارد ریالی صندوق های سرمایه گذاری و جذب نقدینگی های جدید در بازار سرمایه، اشاره و ابراز امیدواری کرد طی 2 سال آینده، تجربه خوب دو سال گذشته مجددا تکرار شود.

علی قاسمی با بیان اینکه برای تامین مالی صنعت نفت و گاز کشور می توان ابزار های جدیدی پیش بینی کرد و یا می توان از ابزار هایی مانند اوراق سلف بهره برد، گفت: اوراق با درآمد ثابت و اوراق سلف ابزار هایی هستند که باید برای تامین نیازهای کوتاه مدت و یک ساله صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و نفت بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه تا کنون اقدامات خوبی در سازمان بورس انجام شده است، ادامه داد: باید به آینده بازار سرمایه و جذب منابع مالی از طریق اوراق اسلامی خوشبین بود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با بیان اینکه در بازار سرمایه نسبت به گذشته ظرفیت های بسیاری ایجاد شده است گفت: پیش از سال 90 شرکت نفت ، شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی بیشتر با خارج از کشور در تماس بودند و به فاینانس های خارجی دسترسی بیشتر داشتند و  از منابع پیش بینی شده در بودجه استفاده می کردند و در نتیجه برای تامین مالی به بازار سرمایه توجه کمتری داشتند و از ابزارهای مالی اسلامی استفاده نمی کردند.

وی افزود: اما اعمال تحریم ها همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "این محدودیت ها خیر و برکت برای ما دارد" باعث شد شرکت های فعال در صنعت نفت و گاز  به بازار سرمایه داخلی رجوع کنند و به دنبال بهره برداری از ابزارهای مالی باشند.

به گفته این مدیر مالی هر چند که صنایع نفت و گاز کشور به دلیل موضوع تحریم یک باره وارد فضای بازار سرمایه شدند، ولی تجربه نشان داد طی 2 سال گذشته حرکت های خوبی انجام شده و این اقدامات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی سازمان بورس، مجموعه بازار سرمایه و شرکت های فعال در صنعت نفت و گاز، تامین مالی 8 درصدی که در برنامه توسعه کشور پیش بینی شده محقق شود.

در پایان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: ما در نیمه دوم شاهد گزارش های مالی 6 ماهه صنایع مختلف خواهیم بود و امیدواریم این گزارش ها مورد توجه سهامداران قرار بگیرد.

این مدیر مالی ادامه داد: در سال 94 نسبت به سال گذشته حجم عرضه های اولیه کمتر شده است. امیدواریم سازمان بورس، شرکت های بورس و شرکت های تامین سرمایه، فرآیند ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه را تسهیل کنند تا مجددا شاهد افزایش عرضه های اولیه باشیم.

وی افزود: شرکت های سهامی عام جدید، مانند قلب تپنده بازار سرمایه هستند و با ورود آنها خون جدید به بازار  تزریق می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا