عضو کمیسیون صنایع مجلس: خودروسازان باید هزینه های جانبی را کاهش دهند

عضو کمیسیون صنایع مجلس: خودروسازان باید هزینه های جانبی را کاهش دهند

سبزوار- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت فروش فعلی خودورهای ساخت داخل بیش از قیمت تمام شده است؛ این موضوع مورد پذیرش مسؤولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست؛ لذا خودروسازان باید هزینه های جانبی خود را کاهش دهند.

رمضانعلی سبحانی فرد پنجشنبه شب در جریان بازدید از شرکت کابل خودروی سبزوار؛ افزود: هزینه های جانبی و سربار شرکتهای خودروساز باعث شده قیمت فروش یک دستگاه خودرو سواری بیش از هزینه تمام شده و ساخت آن باشد.
وی ادامه داد: در نشستهای مختلف کمیسیون صنایع و معادن با شرکتهای خودروساز در ارتباط با این هزینه ها تذکرات لازم داده شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک میلیون نفر در صنعت قطعه سازی ایران فعال هستند که با افزایش تعداد قراردادها بین شرکتهای خودروساز ایرانی و خارجی این اشتغال افزایش چشمگیری دارد.
وی افزود: در این قراردادها 70 درصد قطعات یک دستگاه خودرو توسط صنایع داخلی تولید می شود؛ بنابر این قطعه سازان باید در جهت کیفی سازی محصولات گام بردارند.
سبحانی فرد ادامه داد: دولت با اختصاص 160 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای احیای کارگاههای نیمه فعال، نوسازی کارگاهها، کارخانه های صنعتی و قطعه ساز، کمک بزرگی به صنعت کشور کرده است.
وی، مهمترین مشکل صنعت قطعه سازی ایران را واردات اجناس نامرغوب خارجی ذکر و بیان کرد: افزایش تعرفه واردات قطعه، استفاده از فناوری روز برای نظارت بر قاچاق و واردات اجناس بی کیفیت و فرهنگ سازی در جهت خرید محصول با کیفیت داخلی، زمینه را برای کاهش واردات محصولات خارجی بی کیفیت و قاچاق فراهم می کند.

** تولید 95 درصد قطعات خودرو در داخل
مدیرعامل شرکت قطعات اتومبیل ایران نیز در این نشست، گفت: 95 درصد قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی در داخل کشور ساخته می شود.
مهدی مونسان افزود: کیفیت محصولات تولیدی توسط صنایع قطعه سازی داخلی بالاتر و مرغوبتر از نمونه های مشابه خارجی است.
وی ادامه داد: افزایش بهره وری و استفاده مناسب از فناوری روز می تواند زمینه مناسب برای تولید محصولات باکیفیت و صادرات آن را با نشانکهای داخلی فراهم کند.
احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست، گفت: 134 واحد ساخت و تولید قطعه با ظرفیت اشتغال دو هزار نفر در این شهرستان فعال هستند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا