تولیدات فولاد مبارکه ۱.۸ میلیون تن افزایش می‌یابد

تولیدات فولاد مبارکه ۱.۸ میلیون تن افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره ۵ شرکت فولاد مبارکه شاهد افزایش ۱.۸ میلیون تنی در تولید فولاد هستیم.

 

بهرام سبحانی دقایقی پیش در مراسم بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: با افتتاح پروژه ماشین ریخته‌گری شماره 5 در مجتمع فولاد مبارکه با حضور معاون رئیس‌جمهور شاهد افزایش 1.8 میلیون تنی در تولید فولاد هستیم.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولید کننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است، گفت: این شرکت سالانه 12 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می‌کند، در تولید ناخالص داخلی نیز سهمی یک درصدی و در بخش صنعت سهمی 5 درصدی را به خود اختصاص داده‌ایم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: این شرکت در حال احداث مجموعه گندله‌سازی در مرز افغانستان است که سالانه 5 میلیون تن تولید گندله دارد، همچنین اخیراً 1.8 میلیون تن افزایش ظرفیت در بخش تولید را شاهد بوده‌ایم.
وی گفت: 2500 شرکت، مواد فولاد مبارکه را تأمین می‌کنند و بیش از 84 درصد نیاز این شرکت از داخل تهیه می‌شود که حدود هزار کارخانه از محصولات فولاد مبارکه به‌صورت مستقیم استفاده می‌کنند.
سبحانی با بیان اینکه نقش رکود در فولاد مبارکه را می‌توان مشاهده کرد، اظهار داشت: تعهدات ما نسبت به سال گذشته بهتر شده که نشان‌دهنده اتفاقات خوب است.
وی با اشاره به اینکه ارزش راه‌اندازی فولاد از ابتدا تاکنون 37 میلیارد دلار بوده است، افزود: سال گذشته با وجود رکود، یک‌میلیون 800 هزار تن ‌فروش داشتیم و 54 درصد صادرات ما به اتحادیه اروپا بوده که این نشان‌دهنده کیفیت فولاد ما است.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه تاکنون 50 درصد از فولاد داخلی از طریق فولاد مبارکه تولید شده است، گفت: در بخش گندله 3 درصد از برنامه 6 ماهه پیش بوده‌ایم، در آهن اسفنجی 2 درصد عقب، در تختال یک درصد پیش، کلاف گرم 3 درصد پیش و در کلاف سرد 16 درصد عقب هستیم اما تا حدودی برنامه محقق شده و در برخی موارد از برنامه جلو هستیم.
وی به پروژه‌های در حال احداث مجتمع فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: ماشین ریخته‌گری شماره 5، توسعه زیر سقف فولادسازی، توسعه زیر سقف فولاد سبا، کوره‌های آهک کلسینه، کنسانتره آهن سنگان، گندله‌سازی سنگان، انباشت و برداشت و احیا مستقیم فولاد سفیددشت، نیروگاه مقیاس کوچک سبا، شبکه تصفیه فاضلاب شهری مبارکه و لنجان، فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته فولاد سفیددشت، نورد گرم 2 و توسعه فولاد هرمزگان از پروژه‌ها و طرح‌های در حال احداث در این مجتمع است.
سبحانی با بیان اینکه در مجتمع فولاد مبارکه 13 هزار و 150 نفر اشتغال مستقیم، در فولاد صبا 920 نفر، در هرمزگان هزار و 673 نفر اشتغال مستقیم داریم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن پرسنل غیرمستقیم حدود 350 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع فولاد مبارکه شاغل هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا