مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد؛

سرمایه گذاری 50میلیارد دلاری برای راه اندازی 25 طرح جدید پتروشیمی

سرمایه گذاری 50میلیارد دلاری برای راه اندازی 25 طرح جدید پتروشیمی

تهران- ایرنا- مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید، برای 25 طرح‎ جدید صنعت پتروشیمی حدود 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرناز علوی امروز (چهارشنبه) در کارگاه آموزشی بررسی صنعت پتروشیمی با تشریح روند سرمایه گذاری در طول برنامه های توسعه کشور، افزود: باتوجه به افزایش تولید گاز کشور از پارس جنوبی، برای افزایش صادرات و نفود در بازارهای بین‌المللی و گسترش جایگاه در بازارهای آسیایی و اروپایی برنامه ریزی شد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای داخلی سازی فناوری جدید پتروشیمی مانند تبدیل متانول به الفین و اتیلن تلاش شده و اکنون در مرحله تجاری سازی این فناوری ها قرار داریم.
علوی ادامه داد: برای افزایش تامین خوراک نیز تلاش می شود سرمایه گذاران جدید به طرح های تولید خوراک مانند ان جی ال(NGL) هدایت شوند.
وی به احداث قطب های جدیدی صنعت پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی این مناطق جدید هستیم و برخی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این مناطق استقبال کرده اند.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: از مناطق جدید برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی می توان به فاز سوم عسلویه، منطقه پارسیان، قشم و لاوان اشاره کرد.
ایران ظرفیت تولید سالانه حدود 64 میلیون تن محصول پتروشیمی را داراست.
قطب های اصلی صنعت پتروشیمی کشور اکنون در ماهشهر و عسلویه قرار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا