سفیر قزاقستان در ایران:

قزاقستان خواستار گسترش روابط دوجانبه با گلستان است

قزاقستان خواستار گسترش روابط دوجانبه با گلستان است

گرگان - سفیر قزاقستان در ایران خواستار گسترش روابط دوجانبه گلستان – قزاقستان شد و گفت: برای تحقق این خواسته هیچ مشکلی در قزاقستان وجود ندارد.

امریف بغداد کولتائویچ عصر سه‌شنبه در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: ازآنجایی‌که گلستان و قزاقستان همسایه دریای خزر هستند، خواهرخواندگی داریم، پرواز مستقیم گرگان – آکتائو نیز برقرارشده و ریل مشترک داریم، می‌توانیم همکاری بسیاری با استان گلستان داشته باشیم.

وی افزود: گلستان نزدیک‌ترین استان کشور ایران به قزاقستان است و در نشست امروز استاندار گلستان قول گسترش تجارت از طریق ریل و همچنین تقویت گردشگری را دادند.

سفیر قزاقستان در ایران ادامه داد: برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور امروز مقرر شد گلستان در مرز اینچه برون پایانه بسازد.

کولتائویچ اضافه کرد: طی چندین سال اخیر روابط اقتصادی ایران و قزاقستان به ۳.۵ میلیارد دلار هم رسیده اما به دلایل مختلف در دو سال اخیر با افت شدید همراه بوده است.

سفیر قزاقستان در ایران بابیان اینکه اطمینان دارم روابط مثبت گلستان – قزاقستان رونق می‌یابد، خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که استاندار گلستان برای رونق اقتصادی بین دو کشور ابراز علاقه کردند و تصمیم گرفتیم اقدامات عملی در این حوزه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای گسترش روابط دو کشور مشکلی در قزاقستان وجود ندارد، تصریح کرد: از استاندار گلستان دعوت کرده‌ایم در آینده نزدیک به قزاقستان سفر کند و شاهد گسترش روابط دوجانبه گلستان – قزاقستان باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا