فولاد خراسان ششمين استاندارد بين‌المللي «مديريت انرژي» را اخذ کرد

فولاد خراسان ششمين استاندارد بين‌المللي «مديريت انرژي» را اخذ کرد پايگاه خبري معدن نيوز- تيم مميزي شرکت SGS سوئيس پس از ارزيابي و تاييد فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه مديريت انرژي، مجتمع فولاد خراسان را براي اخذ گواهي نامه استاندارد بين‌المللي مديريت انرژي (ISO 50001-2011)  معرفي کردند.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز،‌مديرعامل شرکت فولاد خراسان ضمن ابراز خرسندي از اجراي پروژه‌ها و برنامه‌هاي بهبود در حوزه «مديريت انرژي» که سهم قابل توجهي از هزينه‌هاي شرکت را شامل مي‌شود، خاطرنشان کرد: دست يابي به هدف کاهش 5 درصدي مصارف انرژي يکي از مهم‌ترين اهداف سازمان است.
سيد حسين احمدي تعهد و مسوليت اجتماعي فولادخراسان را دليل عمده دست يابي به اين استاندارد مديريتي را نتيجه درايت و تلاش همه مسئولان و همکاران در مجتمع دانست و اين موفقيت را به تمامي همکاران، به ويژه مسئولان مربوط درحوزه بهره‌برداري تبريک گفت.
معاون برنامه‌ريزي و فناوري شرکت فولاد خراسان نيز در اين باره گفت: هدف از اجراي اين استاندارد توانمندسازي سازمان در استقرار سيستم‌ها و فرآيندهاي لازم براي بهبود عملکرد انرژي است.
اسماعيلي با بيان اين که بهبود عملکرد انرژي مد نظر اين سيستم مديريتي شامل حوزه‌هاي کارايي و بهره‌وري درمصرف است، افزود: پياده‌سازي اين استاندارد بين‌المللي براي کاهش انتشار گازهاي گل خانه‌اي و ديگر پيامدهاي زيست‌محيطي و کاهش هزينه انرژي از طريق مديريت سيتماتيک انرژي در نظر گرفته شده است.
رييس «کميته بهينه‌سازي و مصرف انرژي شرکت» کاهش هزينه‌هاي مالي در مصرف انرژي، افزايش کارآيي مصرف انرژي در فرآيندهاي سازمان و ايجاد فرهنگ اصلاح الگوي مصرف براي استفاده صحيح از انرژي را از مزاياي اجراي اين نظام برشمرد.
زارع افزود: ايجاد راهکارهاي جديد براي استفاده بهينه از انرژي، کنترل و استاندارد‌سازي در مصرف انرژي از ديدگاه مصرف و توليد، سازگاري با استاندارد ISO-14001 و ايجاد چارچوبي براي گنجاندن بازده انرژي در رويه‌هاي مديريتي از ديگر نکات داراي اهميت در اين نظام مديريتي است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا