انتقاد یک صادرکننده از نحوه بانکداری کشور

انتقاد یک صادرکننده از نحوه بانکداری کشور

یک صادرکننده نمونه ملی با انتقاد از نحوه فعالیت سیستم بانکداری کشور گفت: با سیستم بانکداری با بهره 24 درصد نه اقتصاد ما رشد می‌کند و نه صادرات، کشاورزی و صنعت و باید این سیستم اصلاح شود.

به گزارش نامه نیوز، مظفر عبدالله در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمانشاه، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی گذشته کشور مربوط به ارتباطات نادرست سیاسی بود که خوشبختانه این مشکل با فعالیت دولت در حال حل شدن است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک افزود: برای افزایش صادرات باید نگرش صادراتی داشته باشیم. بازار هدف را بشناسیم، کیفیت محصول مناسب شود و ارتباط سیاسی خوبی برقرار شود. ما به عنوان بخش خصوصی، بازوی هر دولتی که سر کار بیاید هستیم، اما باید خوبی‌ها و بدی‌ها را بگوییم، چون دلمان برای مردم و کشور می‌سوزد. متاسفانه بخش زیادی از گرفتاری‌های ما ناشی از تفکرات خودمان است، نه از سوی دیگران و این ما هستیم که می‌توانیم در شرایط بحران امور را مدیریت کنیم و با وضع قوانین درست، کشور را از بحران دور کنیم.

شهریار گراوندی، یک صادرکننده نیز معتقد است، صادرات ایران هنوز خردسال است و توان مقابله با پیری به اسم واردات را ندارد.

وی با اشاره به نوپایی صادرات در ایران، گفت: نواقص و کمبودهایی در حوزه صادرات داریم که باید با تدابیر ملی و استانی به بالندگی این هدف مقدس کمک کنیم. ما نیاز به حمایت داریم، نه اینکه در جلسات از ما بخواهند رقم صادرات را بالا ببریم و بعد از پشت یقه ما را به عقب بکشند.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه از موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان هم یاد کرد و افزود: اگرچه تحریم‌ها در بروز مشکلات برای صادرکنندگان بسیار موثر بود، اما بیش از آنکه تحریم‌ها بر ما سخت بگیرد دچار خودتحریمی هستیم.

گراوندی از ساختارهای نادرست و قدیمی حاکم بر اداره‌ها و دستگاه‎ها انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه چابکی و توانمندی در ساختارهای سازمانی ما برای حمایت از صادرات وجود ندارد و شاید دلیل آن نیز انتخاب نادرست مدیران باشد.

وی خواستار بازبینی در ساختارهای صادراتی و تولیدی کشور شد و افزود: از مسئولین استان تقاضا داریم بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند و بررسی کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا