گزارش روز؛

اقبال قطعه سازان در گروه خودرویی

اقبال قطعه سازان در گروه خودرویی

در دادوستدهای امروز در گروه خودرویی، قطعه سازها همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند و نمادهای ختراک، خنصیر، خگستر، خموتور و خریخت معاملاتی مثبت و پرتقاضا را دنبال کردند.

 

در جریان معاملات امروز، در گروه حمل و نقل تنها نماد حپارسا مثبت بود و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند؛ همچنین شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه معادل 199 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فملی و فخوز با رشد 11.71 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 670 واحدی رسید که در این میان نمادهای فارس، خودرو و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

وامید، اعتلا، وگستر، سدبیر و وکوثر نمادهای متعادل و مثبت گروه های بانکی، لیزینگی و سرمایه گذاری بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند. گروه بیمه ای با جهش نماد دانا و صف خرید آن مواجه شدند و نماد شرکت بیمه اتکایی ایرانیان پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام با موضوع افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه شیمیایی که اکثرا منفی بودند، نماد شفن همچنان صف خرید بود و نمادهای مارون، شپاکسا، شفارس، خراسان، شگل، شاراک و شسینا دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند.

نماد شاوان در گروه پالایشگاهی از صف خرید برخوردار شد و نماد شسپا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت. پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، با افزایش تولید نفت کشورهای نیجریه و لیبی، کار (اوپک) برای کاهش مازاد عرضه بازار سخت تر شد. لیبی در ماه اکتبر 2016 (مهر-آبان) بیشترین حجم نفت خام را از اواخر سال 2014 تولید کرد. وزیر نفت نیجریه بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) اعلام کرد کشورش برای نخستین بار از ابتدای امسال تا کنون، روزانه 2 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

نماد کشرق در گروه های فلزی و معدنی در حالی با معاملاتی کم حجم، صف خرید شد که مابقی هم گروهی ها اکثرا دادوستدهای منفی را تجربه کردند و تنها نمادهای کدما، کمنگنز،کدما، فخوز، فخاس و فنورد مثبت بودند؛ گروه های مذکور در اواخر بازار با موج تقاضای جدیدی مواجه شدند تا جایی که نماد کاما صف خرید شد.

گروه سیمانی با برگشت قیمتی، معاملات مثبتی را تجربه کردند موضوعی که دادوستدهای متعادل و مثبت گروه ساختمانی را درپی داشت؛ اما در این بین نمادهای سهرمز، شفارس، شپاها، سهگمت، سقاین، ساروم، سیلام و ساراب از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.

نمادهای لابسا، تکشا، تکمبا، بترانس، بکام، بالبر، بسویچ، فاذر، فاراک و بمپنا متعادل و منفی و سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

مدیرعامل بورس انرژی از مجوز ثبت نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در حوزه برق و انرژی خبر داد و گفت: به زودی از ماه آینده پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای عموم آغاز خواهد شد. وی افزود: پس از پیگیری سه ساله ، مجوز ثبت نخستین صندوق پروژه در حوزه برق و انرژی 8 آبان صادر شده است.
 
نماد آپ با کم شدن فشار فروشندگان مواجه بود و دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه کرد. در این میان افزایش قدرت خریداران و نسبت مناسب خریداران به فروشندگان محسوس بود موضوعی که به نظر می رسد معاملات گروه آی تی و بخصوص نمادهای اپرداز و آپ را در روزهای آینده با معاملاتی پرتقاضا و مثبت همراه سازد، در این بین بازگشایی نماد مرقام می تواند به هیجانات گروه آی تی بیفزاید.

در گروه غذایی نمادهای غمارگ و غمینو مجددا صف خرید شدند و سایر هم گروهی ها دادوستدهای مثبت اما کم حجمی را دنبال کردند. نماد بیسکویت گرجی با توجه به انتشار تعدیل پیش بینی درامد متعادل بازگشایی شد و جو احتیاط و منفی بازار موجب افزایش تقاضای گروه قند و شکر شد و معاملات مثبت آنها را ایجاد کرد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه پارسال کشت پاییزه چغندرقند در این استان صورت نگرفت، اظهار کرد: سال 93 ، 25 هکتار از اراضی این استان زیر کشت پاییزه چغندرقند قرار گرفت که این میزان امسال به 415 هکتار رسیده است. شرکت روز دارو در مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه معادل 200 درصدی به ترتیب 136 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی و 64 درصد از محل سود انباشته را تصویب کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا