بررسی همکاریهای ایران و قزاقستان در مرکز انرژی این کشور

بررسی همکاریهای ایران و قزاقستان در مرکز انرژی این کشور

هیات کنسولی ایران به ریاست «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه به منظور بررسی امکانات و ظرفیت های همکاری انرژی با قزاقستان وارد مرکز انرژی این کشور در استان مانگستائو شدند.

به گزارش ایرنا هیات ایرانی پس از شرکت در هفتمین اجلاس مشترک کنسولی دو کشور شامگاه سه شنبه به منظور دیدار با استاندار مانگستائو که مرکز انرژی این کشور محسوب می شود و بازدید از امکانات و ظرفیت های همکاری دوجانبه در بندر آکتائو و استان های همجوار وارد فرودگاه بین المللی آکتائو شدند.
دیدار با استاندار مانگستائو از برنامه های صبح امروز (چهارشنبه) هیات ایرانی بود که در نشست کاری، بر توسعه همکاری ها به خصوص توسعه مراودات مردمی تاکید شد.
قشقاوی در این دیدار با توجه به ظرفیت های گسترده حمل و نقل و ترانزیت بندر آکتائو و همین طور امتیاز منطقه مانگستائو به عنوان مرکزیت انرژی کشور قزاقستان ، زمینه های همکاری اقتصادی را بسیار مساعد اعلام کرد.
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورجه ایران با اشاره به اقامت جمعیت قابل توجهی از ایرانیان قزاق تبار در استان مانگستائو ، حوزه گردشگری را یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران با قزاقستان دانست و اظهار داشت: اسنادی که با مقامات ارشد قزاقستان طی دو روز گذشته در شهر آستانه از جمله تسهیل در تردد گردشگران ، تجار و سرمایه گذاران به امضا رسید ، مبنای حقوقی مناسبی را برای توسعه گردشگری بین دو کشور فراهم ساخت.
وی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی ، گردشگری سلامت را از شاخصه های همکاری در این حوزه ذکر کرد و گفت: جمعیت ایرانیان قزاق تبار در استان مانگستائو ، متقابلا وجود جمعیتی مشابه از این هموطنان در استان گلستان، تاریخ و فرهنگ مشترک و طلیعه این اشتراکات دین مبین اسلام و میراث تاریخی نوروز فرصت های گرانبهایی را در اختیار تصمیم سازان و تصمیم گیران دو کشور برای توسعه روابط در همه عرصه های فرهنگی ، اقتصادی و کنسولی قرار داده است که باید از آن بخوبی استفاده شود.
معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه همکاری های استانی به عنوان کلید توسعه همکاری ها در سطوح عالی دو کشور ، کارهای انجام شده در این حوزه از جمله برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران
را مهم برشمرد.
قشقاوی همچنین برقراری پرواز مستقیم ، تبادل هیات های متعدد در سطح استانداران و مدیران و دست اندرکاران بخش های خصوصی و دولتی و فعالیت چشم گیر کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی در این حوزه را قابل توجه توصیف و بر تداوم این روند تاکید کرد.
هیات جمهوری اسلامی ایران پس از ملاقات با استاندار و مسئولان استان مانگستائو ، ضمن دیدار با رئیس منطقه ویژه اقتصادی آکتائو و بندر تجاری بین المللی آکتائو از امکانات ، ظرفیت ها و تاسیسات این مراکز بازدید و با فعالیت های انجام شده آشنا خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا