مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

مسیر هموار ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه

مسیر هموار ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه به بازار سرمایه ایران باز است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، در حاشیه هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس ۲۰۱۶) گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی بین سازمان بورس و بورس های منطقه ای از جمله عمان، ترکیه و پاکستان برقرار است.

مشاور رییس سازمان بورس در ادامه با اشاره به مشابهت بورس های ایران و استانبول از نظر ظرفیت گفت: این ارتباطات تاکنون در برخی موارد، به امضای تفاهم نامه ها منجر شده و بازدید کارشناسان دو طرف از امکانات و توانمندی های یکدیگر را رقم زده است. همچنین ایران در صدد راه اندازی فرایندهای مالی مشترک با کشور عمان است. بسیاری از کشورها مانند کره نیز تمایل بسیاری برای خرید اوراق صکوک بازار ایران نشان داده اند. بازده این اوراق در جهان تقریبا بی نظیر است.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، بورس ایران با دارا بودن نسبت ۲۷ درصد سرمایه به تولید ناخالص داخلی، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و سایر کشورها می توانند از این قابلیت و توانمندی استفاده کنند.

یاسر فلاح با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٧١٠ کد سهامداری خارجی وجود دارد، اشاره کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک، سوئیس و مناطق آزاد تجاری بیشترین سهم را در سرمایه گذاری خارجی دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس تاکید کرد راه ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه  کشورهای همسایه، به بازار سرمایه ایران باز است و گفت: در این زمینه راهکارهای لازم پیش بینی شده و در آینده نزدیک اجرایی می شود.

یادآور می شود کیش اینوکس ۲۰۱۶ میزبان ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی است و دست کم ۶۰ خبرنگار داخلی و خارجی این رویداد بین المللی را پوشش می دهند. سومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایهگذاری ایران فردا پنجشنبه ١٣ آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: سنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا