توسعه همکاری‌های آموزشی ایمیدرو و کمیسیون ملی یونسکو

توسعه همکاری‌های آموزشی ایمیدرو و کمیسیون ملی یونسکو

گروه معادن - همکاری های آموزشی و پژوهشی ایمیدرو با کمیسیون ملی یونسکو توسعه می یابد.

به گزارش ماین نیوز، شمس الدین سیاسی راد مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در سومین نشست از سیزدهمین دوره کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک ها (کمیسیون ملی یونسکو) که به میزبانی ایمیدرو برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان از ابتدای سال 93 تا پایان 6 ماهه نخست سال جاری، از 422 پایان نامه و رساله دکتری و نیز 57 همایش و کتاب تخصصی مرتبط با ماموریت های ایمیدرو حمایت کرده است.

وی افزود: همچنین، این سازمان در مدت مذکور، 39 پروژه پژوهشی را تصویب و قرارداد مربوط را منعقد کرده است. افزون بر این، ایمیدرو 10 تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها، تشکل‌های علمی و مرکز پژوهشی داخلی و خارجی نظیر سازمان زمین شناسی فنلاند و مینتِک آفریقای جنوبی امضا کرده است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش کارکنان معادن بخش خصوصی، اکنون آموزش ایمنی کار، ویژه کارگران و آموزش های تخصصی ویژه سطوح کارشناسی و بالاتر در حال اجراست. در بخش ارایه خدمات آموزشی به کشورهای منطقه،‌ آموزش 12 نفر از مهندسان افغان و نیز کارشناسان حوزه اکو برای سومین سال پیاپی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شد و در بخش آموزش های ویژه تخصصی، با دعوت از مدرسان برجسته خارجی و بین‌المللی، آموزش مدل‌های زمین شناسی و اکتشافی تیپ‌های کانه‌زایی فلزی برای کارشناسان ایرانی و خارجی برگزار شد.

سیاسی راد با اشاره به پژوهش های انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری گفت: طی 30ماهه اخیر، ایمیدرو 15پژوهش کاربردی و توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی، 10پروژه پژوهشی مرتبط با زنجیره تامین فناوری های پیشرفته، 3 طرح مطالعاتی و پژوهشی کاربردی برای ارتقای بهره‌وری واحدهای معدنی و صنایع معدنی و نیز 6 طرح توسعه دانش‌فنی و اطلاعات علمی مورد نیاز در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور را به پایان رسانده یا در حال اجرا دارد.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در ادامه جلسه، 4 برنامه‌ پیشنهادی ایمیدرو برای همکاری با کمیته ملی علوم‌زمین و ژئوپارک‌ها را مطرح کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توسعه پایدار معدنکاری، برگزاری کارگاه آموزشی انتقال تجارب توسعه معدنکاری کوچک مقیاس (SSM)، توسعه نظام مدیریت فناوری و نوآوری با همکاری مدرسان یونسکو و نیز مطالعه ایجاد موزه ملی معدن و زمین‌شناسی ایران با همکاری یونسکو از جمله اولویت‌های همکاری ایمیدرو با یونسکو است.

در این جلسه، درج پیشنهادهای ایمیدرو در مصوبات کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌ها‌ی کمیسیون ملی یونسکو و تشکیل کارگروهی با دعوت از نماینده بخش خصوصی برای پیگیری پیشنهادهای ایمیدرو به تصویب رسید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا