امروز رخ داد؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن مالی اسلامی ایران و شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه

امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن مالی اسلامی ایران و شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری انجمن مالی اسلامی ایران با شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به امضای صالح آبادی، رئیس انجمن مالی و اسلامی، و کسرائی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه رسید.


تفاهم نامه توسعه و تحکیم همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی میان انجمن مالی اسلامی ایران و شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، این تفاهم نامه به منظور توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط مؤثر و فعال و نیز استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانائی ها در جهت رفع نیازهای پژوهشی و آموزشی طرفین در حوزه "مالی اسلامی" منعقد شده است.

موضوع تفاهمنامه

- انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در قالب طرح‌های پژوهشی با محوریت اوراق بهادار اسلامی (صکوک) با همکاری مشترک

-برگزاری همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و نمایشگاه

-برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی آموزشی ویژه دانشجویان، پژوهشگران، اعضا و مخاطبین طرفین

- فراهم نمودن زمینه های لازم برای چاپ و انتشار مقالات و نشریات حاصل از طرح های تحقیقاتی و نیز آثار تألیفی و ترجمه با مضامین علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی در حوزه مالی اسلامی با تاکید بر اوراق بهادار اسلامی (صکوک(

- تبادل اطلاعات، اسناد، مدارک، منابع پژوهشی و کتابخانه ای

- استفاده از لوگوی طرفین در همایش ها، سمینارها، نشست های علمی و گواهی های مشترک پایان دوره

- تبادل لینک پایگاه های مجازی

براساس این گزارش، به جای اینکه صکوک، اوراق قرضه اسلامی قلمداد شود، بهتر است به عنوان گواهی سرمایه گذاری اسلامی نامیده شود. تمایز بین این دو بسیار مهم است؛ زیرا صکوک تنها یک نوع اوراق بهادار مبتنی بر بهره رایج نیست. در واقع هدف، طراحی ابزارهای مالی با نرخ ثابت یا شناور نیست، بلکه هدف توسعه انواع نوآورانه ای از دارایی های مالی است که با قوانین اسلام مطابقت داشته باشند.

در ایران وظایف نظارت بر فرآیند انتشار اوراق صکوک بر عهده شرکت "مدیریت دارایی مرکزی" است که این شرکت به منظور به کارگیری نهادهای واسط (SPV) در امر انتشار اوراق بهادار اسلامی، اقدام به تأسیس نهاد واسط (شرکت با مسئولیت محدود) می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا