ریال به ریال هزینه نقش‌جهان از کنار فولاد مذاب رد شده

ریال به ریال هزینه نقش‌جهان از کنار فولاد مذاب رد شده

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ریال به ریال 48 میلیاردی که فولاد مبارکه در ورزشگاه نقش‌جهان هزینه کرده از کنار فولاد مذاب رد شده است و انتظار ما از تماشاگران این است که حافظ و نگهدار امکانات این ورزشگاه باشند.

 

بهرام سبحانی که شب گذشته با برنامه موج ورزش رادیو اصفهان گفتگو می‌کرد در مورد ورزشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: بنیان ورزشگاه نقش‌جهان از سال 67 گذاشته شده و کار ساخت آن از اوایل دهه 70 آغاز می‌شود که ساخت فاز نخست آن تا سال 81 و 82 به طول انجامیده است. البته این ورزشگاه فقط شامل یک زمین چمن و سکوهای تماشاگران بود ولی قابلیت میزبانی از مسابقات را داشت تا اینکه از سال 85 عملیات تکمیل این ورزشگاه متوقف شد و این پروژه در ادامه به دلایل مختلف از جمله مشکل معارضان ورزشگاه روی زمین مانده بود.
فولاد مبارکه بهره‌بردار ورزشگاه نقش‌جهان است، نه مالک آن
وی افزود: در سال 93 مذاکراتی با ما انجام شد تا شرکت فولاد مبارکه به عنوان سرمایه‌گذار به تکمیل این ورزشگاه ورود کند. در ادامه، بحث چگونگی واگذاری این ورزشگاه به فولاد مبارکه مطرح بود چون مالکیت آن دولتی بود و رعایت نشدن تشریفات قانونی می‌توانست مشکلاتی را به وجود آورد. در نهایت مقرر شد که در ازای سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، بهره‌برداری از ورزشگاه نقش‌جهان به ما واگذار شود و نه مالکیت آن.
سبحانی گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد، توافقنامه بهره‌برداری از ورزشگاه در اواخر سال 93 امضا شد و فولاد مبارکه به ازای سرمایه‌گذاری در نقش‌جهان، به مدت 20 سال یا بیشتر از آن بهره‌‌برداری خواهد کرد. توجه شرکت فولاد مبارکه به ورزش قهرمانی و همگانی و مسئولیت‌های اجتماعی که متوجه این شرکت است از دلایل ورود ما به تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان بود.
دوباره‌کاری‌ها نبود، نقش‌جهان را 6 ماهه تحویل می‌دادیم
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: طبق توافقنامه قرار بود ورزشگاه را ظرف 20 ماه تکمیل کنیم که 18 ماه از آن زمان گذشته و این ورزشگاه 2 ماه زودتر از موعد مقرر آماده بهره‌برداری است. اگر موانع بر سر راه ما مثل دوباره‌کاری‌ها نبود، می‌توانستیم ورزشگاه را 6 ماهه آماده کنیم. AFC تمام سازه‌های رختکن‌ها، اتاق داوران و ... را رد کرد و ما مجبور شدیم همه را تخریب و از نو بسازیم. همچنین سازه‌های فلزی نیمه‌کاره رها شده بود و بسیاری از جوش‌های آنها شکسته بود و ما آنها را باز کردیم و دوباره نصب کردیم. ورزشگاه نقش‌جهان فردا آماده افتتاح است و تنها خرده‌کاری‌هایی باقی مانده که در ادامه انجام می‌شود.
خاک چمن ورزشگاه را با گچ مخلوط کرده بودند
سبحانی به وضعیت چمن ورزشگاه نقش‌جهان اشاره کرد و گفت: روزی که نقش‌جهان را تحویل گرفتیم به ما گفتند چمن آن زنده است و تنها نیاز به بازیافت دارد ولی وقتی کارشناسان ما وضعیت چمن را بررسی کردند مشخص شد که چمن کاملاً مرده و خاک آن نامرغوب و مخلوط با گچ است. ما چمن را از نو احداث و از سیستم گرمایشی در آن استفاده کردیم که یکی از زیباترین زمین‌های چمن در کشور است.
وی در پاسخ به این سول که چرا برخلاف اروپا ساخت یک ورزشگاه در کشور ما باید اینقدر به طول بینجامد افزود: ما از منابع مالی فولاد مبارکه برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان استفاده کردیم در حالی که باشگاه‌های بزرگ دنیا از محل درآمدزایی خودشان ورزشگاه می‌سازند. این باشگاه‌ها عمدتاً مثل یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند و هزینه‌های سالیانه آنها از درآمدشان کمتر است ولی متأسفانه در ایران باشگاه‌ها به این حد از خودکفایی نرسیده‌اند.
سبحانی اضافه کرد: هفته گذشته مهمان باشگاه رئال مادرید بودم و آنها مبالغ عجیب و غریبی از درآمدهای خود مطرح می‌کردند. فروش بازیکنان، حق پخش تلویزیونی، خدمات جانبی مثل مدارس فوتبال و فروش لباس و وسایل ورزشی از منابع درآمدی آنهاست اما در ایران هر کدام از باشگاه‌ها به جایی وابسته هستند. امیدوارم باشگاه‌های ما دیر یا زود به جایی برسند که درآمدزا باشند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به هزینه‌های انجام شده در ورزشگاه نقش‌جهان بیان داشت: فولاد مبارکه یک بار قبل از سال 93، 18 میلیارد تومان در قالب کمک به ساخت ورزشگاه در نقش‌جهان هزینه کرد و از سال 93 تا امروز هم 30 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌ایم که صرف قسمت‌های مختلف ورزشگاه شده است.
انتطار داریم تماشاگران به امکانات ورزشگاه آسیب نزنند
وی افزود: گام بعدی هزینه نگهداری از ورزشگاه است. چمن نیاز به خزانه برای مرمت دارد و نظافت ورزشگاه، تأسیسات و ... نیز نیاز به هزینه‌های جداگانه دارند. من از هواداران و جامعه ورزش درخواست می‌کنم که از هدیه فولاد مبارکه به ورزش استان و کشور حفاظت کنند. بالاخره توپ گرد است و یک تیم یک روز می‌برد و روزی هم ممکن است ببازد و این به دور از اخلاق است که شکست باعث شود تماشاگران به امکانات ورزشگاه آسیب بزنند.
سبحانی ادامه داد: انتظار داریم که تماشاگران فوتبال چه هواداران سپاهان و چه هواداران سایر تیم‌ها در صورت باخت تیم محبوبشان به امکانات ورزشگاه خسارت وارد نکنند چون ریال به ریال 480 میلیارد ریالی که در نقش‌جهان هزینه کرده‌ایم از کنار فولاد مذاب 1700 درجه شرکت فولاد مبارکه رد شده که هر لحظه ممکن است تن یک کارگر را بسوزاند.
سپاهان - پارس جنوبی، اولین بازی رسمی سپاهان در نقش‌جهان
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مورد برگزاری دیدار تیم‌های امید و بزرگسالان سپاهان در افتتاحیه ورزشگاه نقش‌جهان تصریح کرد: متأسفانه الان در تقویم لیگ بازی رسمی که سپاهان میزبان آن باشد وجود نداشت و اولین بازی رسمی ما در نقش‌جهان، دیدار روز جمعه سپاهان و پارس جنوبی در جام حذفی است و اولین بازی سپاهان در لیگ برتر در نقش‌جهان نیز دیدار 4 آذرماه با فولاد خوزستان خواهد بود.
نصب 12 هزار صندلی در طبقه دوم ورزشگاه
سبحانی گفت: ظرفیت ورزشگاه 75 هزار نفر است که 45 هزار صندلی در ردیف اول و دوم نصب شده و و 30 هزار صندلی نیز باید در طبقه دوم نصب شود که از این تعداد، 12 هزار صندلی نصب شده است. صندلی‌ها در حال ساخت است و منتظر تحویل آنها از کارخانه سازنده هستیم و هر محموله‌ای که روزانه به ورزشگاه می‌رسد، در آن نصب می‌شود.
وی با ابراز امیدواری در مورد احداث سالن‌های ورزشی در اطراف استادیوم فوتبال نقش‌جهان توسط وزارت ورزش و جوانان، در مورد ایمنی ورزشگاه خاطرنشان کرد: ورزشگاه نقش‌جهان طبق استانداردهای جهانی طراحی شده و ورودی‌های متعدد و جداگانه دارد. حتی قسمت ورودی تیم‌ها به رختکن با هم تداخل داشت که ما آنها را تخریب کردیم و رختکن‌ها کاملاً جداسازی شد و یک رختکن برای تیم میهمان و یکی هم برای تیم میزبان ساخته شد. ایمنی سکوها و صندلی‌ها نیز کاملاً رعایت شده و جداسازی قسمت‌های مختلف نیز در حال انجام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا