رئیس سازمان صنعت استان تهران در پاسخ به تسنیم خبر داد

لزوم خروج هزاران واحد صنعتی از تهران + شرایط واگذاری زمین قسطی

لزوم خروج هزاران واحد صنعتی از تهران + شرایط واگذاری زمین قسطی

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان تهران با بیان اینکه واحد‌های صنعتی زیادی باید از تهران خارج شوند، گفت: برای ورود اصناف به شهرک های صنعتی، وام های 48 ماهه در 14 قسط پرداخت می شود.

محمدرضا مس فروش در حاشیه دیدار با اعضای اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی بر اساس قوانین شهرک های صنعتی واگذار می‌شود و یک سوم آن به صورت نقدی پول گرفته می‌شود و مابقی آن در 14  قسط ظرف 48 ماه  یعنی در 3 ماه یک بار اخذ می شود.

وی افزود: صنوفی که برای خروج از شهر تهران برنامه دارند شرایط آنها متفاوت تر است به طوری در ابتدای امر 20 درصد قیمت زمین از آنها اخذ شده و مابقی اقساطی تسویه می‌شود. امیدواریم که در بسته بانکی تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت شود .

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان تهران ادامه داد: براساس تفاهم جدید صورت گرفته بین اتاق اصناف وسازمان صنایع کوچک اقدامات لازم برای انتقال اصناف صورت گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص اینکه چه واحد های باید از تهران خارج شوند بر عهده اتاق اصناف گذاشته شده است.

مس فروش در پاسخ به تسنیم درباره اینکه از واحد های صنعتی چه تعداد باید به خارج از تهران منتقل شوند، گفت: واحد‌های زیاد صنعتی در تهران وجود دارد که باید از شهر خارج شوند.

وی تصریح کرد: هر واحد که از تهران خارج  می‌شود و به شهرک های صنعتی می‌رود،  باید واحد قبلی خود را حتما تغییر کاربری دهد و متناسب با شرایط زیست محیطی استان تهران با تغییر از گرید پست تر به برتر جابه جا شود.

مس فروش گفت: 17هزار 300 واحد صنعتی در استان تهران وجود دارد که تنها  6 تا 7 هزار از آنها در شهرک های مستقر هستند.

وی در پاسخ به این سوال تسنیم که زمان مشخصی برای خروج  صنف و صنعت از تهران در نظر گرفته شده است یا خیر؟ اظهار کرد: این عملیات به تدریج صورت خواهد گرفت زیرا کار بزرگی است.

این مقام مسئول در واکنش به این امر که مشخص نبودن زمان دقیق خروج صنایع از شهر تهران آیا به معنی عدم برنامه ریزی مشخص در این زمینه نیست؟ به تسنیم گفت: ما به تلقی خودمان برای اجرای این طرح، مسر هستیم.
انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا