معاون بانک مرکزی اعلام کرد: حصول پیشرفت در مذاکرات ایران با بانک‌ها و بیمه‌های جهانی

معاون بانک مرکزی اعلام کرد: حصول پیشرفت در مذاکرات ایران با بانک‌ها و بیمه‌های جهانی

معاون بانک مرکزی می‌گوید که با بانک‌ها و بیمه‌های جهانی مذاکراتی شده و در این مذاکرات ایران به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است. او همچنین در مورد سرمایه‌گذاری در کشور گفت: ایران بهشت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش نامه نیوز، پیمان قربانی در نمایشگاه همایش بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی کیش اظهار کرد: آن چیزی که در بانک مرکزی برای ما اهمیت دارد و برای رشد سرمایه‌گذاری خوب است، ایجاد ثبات و آرامش است.

وی ادامه داد: نرخ تورم در مهرماه سال 92 به بالای 40 درصد رسید و نرخ ارز بسیار متلاطم بود. با سیاست‌های پولی و انضباطی توانستیم تورم را کاهش دهیم و آن را به 8.7 درصد برسانیم. ما در این زمینه دستاوردهای چشمگیری داشته‌ایم.

معاون بانک مرکزی ادامه داد:  رشد اقتصادی سال 93 مثبت بود و در سال 94 به واسطه شوک شدید کاهش قیمت نفت رشد اقتصادی لطمه دید. ایران تنها کشوری بود که توانست با حفظ ذخایر خود کمترین تنزل را داشته باشد.

قربانی درباره همکاری بانک‌های جهانی با ایران اظهار کرد: ما در خصوص همکاری با بانک‌های بزرگ نگرانی‌هایی داریم اما مذاکراتی با بیمه‌ها و بانک‌ها داشته‌ایم که روند آنها خوب و امیدوارکننده بوده و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

او درباره سرمایه‌گذاری خارجی در ایران نیز گفت: اقتصاد ایران تنها اقتصادی است که بهشت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا