درب اقتصاد دولتی را باید گِل گرفت

درب اقتصاد دولتی را باید گِل گرفت

استاد علوم سیاسی گفت: برای حل مشکلات و برون‌رفت از بحران اقتصادی باید درب اقتصاد دولتی را گِل گرفت.

به گزارش نامه نیوز، صادقل زیباکلام در همایش «تسخیر تا تدبیر» که شامگاه دوشنبه و با 100 دقیقه تاخیر در تالار بوستان علی‌آبادکتول برگزار بابیان این سؤال که اگر در کشوری فریاد مرگ بر ایران برآید، آیا ایران می‌تواند دوستانه با این کشور برخورد کند؟ افزود: برجام یک توافقنامه ١٢٠صفحه‌ای متشکل از تعهدات دوطرفه است که فقط با عمل کردن هر دو طرف به آن، به حصول نتیجه مطلوب می‌رسد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت برجام برای رفع تحریم‌هایی است که تحت نظر آژانس بین‌المللی هسته‌ای صورت گرفته، نه تحریم‌هایی که به‌واسطه حمایت ایران از مبارزین و مجاهدین حزب‌الله که ازنظر جوامع غربی تروریست هستند، بر ما واقع‌شده است.

به گفته وی اشغال سفارت آمریکا، محصول تضاد و رقابت فشرده و تنگاتنگی بود که بین دانشجویان چپ و دانشجویان حزب‌الله بود.

زیباکلام تصریح کرد: با مطالعه تاریخ مستند انقلاب می‌توان به انگیزه اصلی مردم برای انقلاب پی برد، به‌طور مثال در راهپیمایی تاسوعای ۵۷؛ آنچه شرکت‌کننده‌ها به‌عنوان قطعنامه راهپیمایی مطرح کردند، آزادی زندانیان سیاسی، بازگشت افراد تبعیدی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و...بوده است.

وی با تأکید بر اینکه علت اصلی راهپیمایی و انقلاب، دشمنی با آمریکا نبود، خاطرنشان کرد: یک مورد نشان بدهید، یک نفع و خدمت را درنتیجه آمریکاستیزی برای انقلاب داشته باشد درحالی‌که اصرار برای آمریکاستیزی، در مقابل تیشه به ریشه منافع ملی ما زده است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مسائل اقتصادی اشاره و اضافه کرد: ترکیه که ما آن را نوکر آمریکا می‌دانیم سالانه 150 میلیارد دلار صادرات دارد و درزمینهٔ اقتصادی موفق است.

زیباکلام با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات و برون‌رفت از بحران اقتصادی، باید درب اقتصاد دولتی را گِل گرفت، بیان کرد: کشورهای موفق دنیا اقتصاد دولتی را کنار گذاشته‌اند اما ما آن را روی سرمان گذاشته‌ایم و آن را حلوا حلوا می‌کنیم و انتظار داریم مشکلاتمان حل شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا