کشورهای ثروتمند درباره بهبود کیفیت های بهداشتی چه می کنند؟

کشورهای ثروتمند درباره بهبود کیفیت های بهداشتی چه می کنند؟

اقتصاد > جهان - صدای اقتصاد نوشت:چاقی و مصرف الکل یکی از مشکلات بزرگ کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در آخرین گزارش خود وضعیت سلامت در کشورهای ثروتمند را ارایه کرده است. این گزارش 220 صفحه‌ای با عنوان «سلامت 2015 در یک نگاه» در وبسایت سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که ثروتمندترین کشورهای جهان عضو آن هستند، منتشر شده است. این گزارش می‌گوید که بسیاری از زندگی‌ها در کشورهای عضو سازمان به دلیل این که کیفیت مراقبت‌های بهداشتی برای جمعیت سالمند و تعداد افرادی که یک بیماری یا بیشتر دارند، با آهستگی بسیار بهبود می‌یابد.

گزارش نشان می‌دهد که به نسبت رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، رشد میراقبت‌های بهداشتی در کشورهای عضو بسیار آهسته است. همچنین هزینه‌های مربوط به سلامتی در سال 2013 به طور کلی کاهش یافته و در کشورهای ایتالیا و پرتغال به یک‌سوم رسیده و در یونان به یک‌چهارم تنزل پیدا کرده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دریافته است که در اغلب کشورها، با این که کیفیت مراقبت‌های بهداشتی رشد داشته اما در همه کشورها مردم درگیر سبک زندگی مضر هستند. مسایلی مثل چاقی و مصرف الکل از بدترین عادت‌های مردم در سبک زندگیشان است.

در این تحقیق که شاخصهای مراقب‌های بهداشتی سنجیده و مورد مقایسه قرار گرفته، هیچ کشوری نبوده است که به طور ثابت شاخصهای مربوط به کیفیت این مراقبت‌ها را بهبود بخشیده باشند؛ حتی آن کشورهایی که بیشترین پول را صرف چنین مراقبت‌هایی می‌کنند.  

برخی از کشورها در بعضی شاخه‌های بهداشتی خوب عمل کرده‌اند و در برخی ضعیف بوده‌اند؛ برای مثال، آمریکا در زمینه جلوگیری از حمله قلبی موفقیت‌های خوبی داشته اما در جلوگیری از ابتلا به آسم و دیابت، موفقیت چندانی کسب نکرده است. با این حال،‌ کشورهایی مثل پرتغال،‌ اسپانیا و سوییس برعکس آمریکا عمل کرده‌اند.

کشورهای فنلاند و سوئد در زمینه حفظ جان شهروندانش از سرطانهای سینه و گردنه رحم موفق عمل کرده‌اند اما در کشورهای شیلی، لهستان،‌ چک،‌ انگلستان و ایرلند، افرادی که از سرطان نجات یافته‌اند، کمتر بوده‌اند. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا