مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

بیش از 60 درصد بنگاه های تولیدی ایران و جهان بامشکل نقدینگی مواجه هستند

بیش از 60 درصد بنگاه های تولیدی ایران و جهان بامشکل نقدینگی مواجه هستند

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: براساس مطالعاتی جهانی انجام شده، بیش از 60 درصد بنگاه های تولیدی در دنیا با مشکل نقدینگی مواجه هستند که در ایران نیز همین مشکل وجود دارد.

به گزارش ایرنا علی یزدانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد ، با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و عزم جدی مدیران برای تحقق و اجرایی شدن آن، افزود: برای اینکه بتوانیم به این شعار جامه عمل پوشانده و آن را به نحو مطلوب اجرایی کنیم باید ریسک پذیر باشیم و از انجام کارهای ساده و ابتدایی پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده 60 درصد مشکلات بنگاه های تولیدی در دنیا نقدینگی است، خاطرنشان کرد: تعطیلی بنگاه ها به دلیل فقدان نقدینگی امری جدی است اما علاوه بر آن مدیریت بنگاه، فروش محصولات، تکنولوژی خط تولید از عوامل دیگری هستند که در کشور موجب نیمه فعال شدن واحد و یا تعطیلی آن شده اند.
وی با اذعان به اینکه در حوزه نقدینگی طرح تولید تا امروز 7 هزار و 191 بنگاه در سامانه بهین یاب با بانک ها قرارداد بستند، گفت:تاکنون به 6 هزار و 961 بنگاه در کل کشور که کوچک،متوسط و راکد و یا زیرظرفیت بودند تسهیلات داده شده است که این تعداد به غیر از تسهیلاتی است که سیستم بانکی به صورت مستقیم به بنگاه ها تزریق کردند.
یزدانی با اشاره به اینکه وزارت صنعت،معدن و تجارت و سازمان های تابع آن تا پایان امسال علاوه بر راه اندازی بنگاه ها به تکلیف خود در راستای اقتصاد مقاومتی به صورت صد در صد عمل می کنند، تصریح کرد: یکی از برنامه های شرکت شهرک های صنعتی ارتقاء رقابت پذیری بنگاه های کوچک و متوسط است.
به گفته وی، یکی از عارضه های مهم در حوزه بنگاه های کوچک عدم توجه به آموزش است که بنگاه ها به دلیل اینکه پتانسیل قوی از نظر مادی و منابع انسانی در اختیار ندارند، به تنهایی نمی توانند صادرات کنند.
وی افزود: در همین راستا و به منظور رقابت پذیری تشکیل خوشه های صنعتی، کنسرسیون های صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و اموزش یکصد هزار نفر از شاغلین در بنگاه ها با امضاء تفاهم نامه با دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفه ای در برنامه قرار گرفته است.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز سه شنبه به منظور تودیع و معارفه مدیرکل شهرک های صنعتی استان به خراسان شمالی سفر کرده است.
خبرنگار: عباس فتوره جی*انتشار دهنده: علی شریفی
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا