وضعیت صنایع و تولیدکنندگان کیش در چه حالی است؟

وضعیت صنایع و تولیدکنندگان کیش در چه حالی است؟

اقتصاد > انرژی - ایرنا به نقل از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نوشت: تمام تلاش ما آماده ساختن زیر ساخت های لازم برای صنایع تولید کننده نفت و گاز و رفع دغدغه های آنها است .

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از شرکت نفتی ول سرویسزایران -فعال در حوزه تجهیزات و حفاری چاه های نفتی- هدف از این بازدید را آشنایی با تولید کنندگان و صنایع مختلف و حل مشکلات آنها عنوان کرد.

وی افزود : توانمندی های مهندسان داخلی در عرصه های مختلف خوشحال کننده است، اگرچه تحریم مشکلاتی برای صنایع ایجاد کرده است اما در بخش هایی موجب شده است تا این صنایع روی پای خود بایستند .

وی با بیان اینکه فعالیت های ارزشمندی در حوزه صنایع نفت و گاز در کیش انجام شده است افزود : تلاش این است که کیش در حوزه صنایع دانش بنیان و HIGH tek پیشگام باشد .

مونسان در مورد آماده شدن زیر ساخت های لازم برای فعالیت صنایع برای فضای پس از تحریم گفت : کیش از گذشته پایگاه فعالیت های مرتبط با حوزه نفت و گاز بوده است، در طول سال های اخیر نیز تلاش شده در حوزه زیر ساختی و در زمینه تولید انرژی های مورد نیاز صنایع همچون آب و برق به نقطه ثبات برسیم .

وی تصریح کرد : نیروگاه جدید کیش به عنوان یک اقدام زیر ساختی دیگر، آماده تولید 37 مگا وات برق است و با تامین سوخت مورد نیاز ،این نیروگاه قادر به تولید 70 مگا وات برق خواهد بود ، مشکل تامین سوخت آن نیز با وزارت نفت حل شده است .

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای صنایع تولیدی نفت و گاز فراهم است افزود : فعالان این عرصه می توانند با آسودگی خیال فعالیت کنند و تلاش ما رفع دغدغه های آنان است .

وی با تاکید بر اینکه صنایع نباید در کیش دغدغه داشته باشند افزود : در اقتصاد مقاومتی بخش تولید از اهمیت زیادی برخوردار است و ما نیز به عنوان بخشی از کشور باید در کاستن مشکلات صنایع و تولید کنندگان تلاش کنیم .

مونسان حضور شرکت های تولید کننده را در کیش یک مزیت بر شمرد و افزود : حدود 500 صنعت در کیش در شاخه های مختلف همچون نفت و گاز و تجهیزات پزشکی فعالند ، تلاش داریم با ایجاد سایت کالا cargo center کیش به مرکز حمل و نقل هوایی کالا تبدیل شود .

مدیرعامل منطقه آزاد کیش به همراه جمعی از مدیران و معاونان از طرح های در حال ساخت ، بهزیستی ، مصلی و کلانتری منطقه 12 بازدید کرد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا