مدیر عامل شرکت بورس خبر داد؛

بازدید 212 سرمایه گذار خارجی از بورس

بازدید 212 سرمایه گذار خارجی از بورس

در 7 ماهه امسال، 212 سرمایه گذار خارجی به بورس مراجعه کرده‌اند و به صورت انفرادی یا هیاتی از بازار بازدید داشتند؛ همچنین در این مدت 170 کد معاملاتی خارجی صادر شده است.

 

حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس تهران در پنل تخصصی بازار سرمایه که در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2016 برگزار شد، با اشاره به اینکه ارزش بورس تهران به 330 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر 37 صنعت پایه ای و مهم در بورس کشورحضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت بورس تهران در پنل تخصصی بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بدهی در کنار بازار سهام توسعه خوبی داشته است و ارزش این بازار در سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود که در 7 ماهه امسال به 8 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده و 4 برابر شده است.

قالیباف تصریح کرد: در کنار ابزار بدهی، صندوق های سرمایه گذاری، ETF، صندوق های زمین و ساختمان و پروژه وجود دارند.

این مقام مسوول با تاکید بر افزایش ارزش معاملات سهام بورس تهران در بازار سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در سال گذشته ارزش معاملات 7 ماهه معادل 21 هزار میلیارد تومان بود که امسال در مدت مشابه به 38 هزار میلیارد تومان رسید و رشدی 80 درصدی را ثبت کرد.

وی با اشاره به ساختار مالکیت بورس گفت: از لحاظ مالکیت، 20 درصد بورس متعلق به اشخاص حقیقی و 80 درصد متعلق به سرمایه گذاران نهادی است.

قالیباف با اشاره به حضور 170 صندوق سرمایه گذاری که مجوز سرمایه گذاری در سهام، اوراق مشارکت با درآمد ثابت یا مختلط را دارند، گفت: فلسفه وجودی این صندوق ها مدیریت حرفه ای بر دارایی ها است.

مدیر عامل بورس تهران ادامه داد: سال گذشته ارزش این صندوق‌‎ها 65 هزار میلیارد تومان بود که امسال به 100 هزار میلیارد تومان رسید.

حسن قالیباف افزود: در حال حاضر 107 کارگزار عضو بورس هستند که برخی مجوز سبدگردانی و دسترسی آنلاین دارند و برخی مشاوره می دهند. همچنین 9 موسسه تامین سرمایه در بازار سرمایه فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر دسترسی به بازار سرمایه تسهیل شده است، گفت: در حال حاضر 22 تالار منطقه ای و 33 تالار اختصاصی فعالیت می کنند و 1500 ایستگاه معاملاتی در بورس تهران فعال شده است.

مدیر عامل بورس تهران در ادامه به تشریح عملکرد هفت ماهه بورس پرداخت و گفت: در این مدت 7 میلیون دفعه معامله انجام شده است که نسبت به سال گذشته رشدی 54 درصدی داشته است.

سخنگوی شرکت بورس درباره حجم تامین مالی در این بازار گفت: سال گذشته تامین مالی از طریق افزایش سرمایه، اوراق بدهی و ارزهای اولیه 22 هزار و 900 میلیارد تومان بود که در هفت ماهه امسال، به 10 هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت های بین المللی، بورس تهران عضو فدراسیون جهانی بورس ها و فدراسیون بورس های اروپا و آسیا است.

قالیباف با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: در پسابرجام مراجعات سرمایه گذاران خارجی افزایش یافته است. به این ترتیب که در هفت ماهه امسال 212 سرمایه گذار خارجی به بورس مراجعه کرده اند که به صورت انفرادی یا هیاتی از بازار بازدید داشتند. همچنین طی سال جاری 170 کد معاملاتی خارجی در بورس صادر شده است. همچنین در حوزه فعالیت سرمایه گذاری خارجی در هفت ماهه یک هزار و 630 میلیارد ریال خرید و فروش سهام انجام شده است که در سال گذشته این رقم 1000 میلیارد ریال بود که رشدی 70 درصدی را ثبت کرده است.

در پایان مدیر عامل شرکت بورس به تغییرات هسته معاملاتی اشاره کرد و گفت: سامانه معاملات دارای نرم افزاری بین المللی است که به روز نشده بود و بخصوص در زمان عرضه های اولیه گاهی دچار مشکل می شد، اما در فضای پسابرجام با حضور شرکتی که نرم افزار معاملاتی را در اختیار بورس قرار داده است، سامانه معاملاتی بروز خواهد شد و بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی افزود: تا دوماه آینده روش جدیدی برای عرضه های اولیه ابلاغ و اجرایی خواهد شد و بسیاری از مشکلات سامانه معاملاتی مرتفع می شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا