رییس سازمان فناوری اطلاعات:

استانداردهای ساختمان هوشمند به زودی تصویب می شود

استانداردهای ساختمان هوشمند به زودی تصویب می شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: استانداردهای ساختمان هوشمند بر اساس تجارب بین المللی و و مطابق با استاندارهای اتحادیه جهانی مخابرات تدوین شده و در حال گذراندن رویه های قانونی برای تصویب و ابلاغ است.

در تعریف ساختمان هوشمند آمده است: بطور کلی تجهیز ساختمان به مجموعه تجهیزاتی که برای افزایش کارایی و بهره وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکان آن طراحی و اجرا می شود« هوشمند سازی ساختمان» گفته می شود. هدف از اجرای پروژه های هوشمندسازی می تواند تبدیل فضا به یک فضای متمایز و لوکس، تبدیل ساختمان به یک ساختمان با مصرف بهینه انرژی و یا تبدیل خانه به یک خانه مدرن و امن با مدیریت هوشمند باشد.
در همین رابطه و براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، نصرالله جهانگرد در نشست تخصصی شهر هوشمند جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: اکنون ادبیات شهرهای هوشمند از جنبه های مختلف نظیر فنی، اقتصادی، خدماتی و زیست محیطی مشخص و استانداردهای آن نیز تدوین شده است.
وی افزود: شهروندان در یک شهر هوشمند باید بتوانند به خدمات مورد نیاز خود با حداقل زمان، هزینه و کمترین مصرف انرژی دسترسی داشته باشند که علاوه بر مباحث فنی، موضوع معماری شهری و معماری ترافیکی از جمله مسایل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر ارتباطات درباره خدمات الکترونیکی ارایه شده از سوی دستگاه ها نیز گفت: اکنون آماده سازی سرویس های دولت الکترونیک دستگاه ها به نتایج خوبی رسیده و در مرحله یکپارچه سازی خدمات برای تسهیل در دسترسی آن ها برای مردم قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: خدمات مبتنی بر اطلاعات مکان محور، پرداخت های تلفن همراه و خدمات نقش های شهری پستی از جمله محورهایی است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان امسال عملیاتی شود.
جهانگرد تصریح کرد: بر اساس استاندارهای مورد نظر در شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به خدمات وای فای( WIFI )در نقاط پر تراکم شهری به عنوان خدمات دسترسی در شهرهای هوشمند در دستور کار است تا شهروندان از طریق آن بتوانند به خدمات الکترونیکی بر بستر تلفن همراه دسترسی داشته باشند.
یکی از بزرگ‌ ترین نیازهای کاربران اینترنت، امکان دسترسی به اینترنت در مکان‌های عمومی است که فناوری Wi-Fi برای برطرف کردن همین نیاز به‌ طور گسترده در دنیا عرضه شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا