معاون بانک مرکزی:

محدودیت های نظام مالی باید اصلاح شود

محدودیت های نظام مالی باید اصلاح شود

امکان دریافت درآمد حاصل از صادرات نفت در حساب ایران در کشورهای اروپایی فراهم شده و اقدام های خوبی در بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی و راه های جلوگیری از تامین مالی تروریسم انجام شده است.


پیمان قربانی در همایشی تحت عنوان "سرمایه گذاری و توسعه در ایران"که در نمایشگاه «کیش اینوکس 2016» برگزار شد، گفت: رویکرد کلی تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی، ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و شفافیت اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، پیمان قربانی معاون بانک مرکزی، ضمن بیان مطلب فوق، عنوان کرد: برای دستیابی به رشدهای بالا و مستمر اقتصادی، محدودیت های نظام مالی باید اصلاح شود و باید سیستم های قوی و کارآمد داشته باشیم.

معاون بانک مرکزی سامان بخشی به نظام بانکی، گسترش بازار اولیه سرمایه و سامان بخشی به بدهی های دولت را از مهمترین برنامه اصلاحی نظام مالی ابلاغی ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: امسال 79.1 درصد تامین مالی کشور توسط بازار پول، 19.5 درصد توسط بازار سرمایه و 1.4 درصد آن از تامین مالی خارجی بوده است.

به گفته وی، مشکل اصلی در سیاستگذاری های کلان در حوزه پولی و مالی، این است که هر زمان درآمدهای نفتی خوب بوده دولت ها مخارج خود را بالا برده و در مقابل با شوک های منفی قیمتی نفت، خود را منقبض کرده اند و بر این اساس، سیاستگذاری های مالی به سیاستگذاری تشدید کننده چرخه های مالی در کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: راه خروج از این وضعیت، ضد سیکلی کردن سیاست های مالی است که با ایجاد بازار بدهی میسر می شود و زمانی که دولت با کسری مواجه شد، می تواند از ظرفیت این بازار استفاده کند و در زمان افزایش درآمدها، بدهی های خود را پرداخت کند.

قربانی با بیان اینکه اکنون شعب خارجی بانک های ایرانی در خارج و دفاتر بانک های خارجی در ایران در حال فعال شدن است، ادامه داد: امکان دریافت درآمد حاصل از صادرات نفت در حساب ایران در کشورهای اروپایی فراهم شده و اقدام های خوبی در بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی و راه های جلوگیری از تامین مالی تروریسم انجام شده است.

وی در پایان به برنامه یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: هم اینک شکاف نرخ ارز به 14.1 درصد کاهش یافته و از بازار ارز به نسبت باثباتی برخورداریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا