گزارش روز؛

گروه بیمه‌ای، گروه سبز بازار

گروه بیمه‌ای، گروه سبز بازار

در جریان معاملات امروز بورس تهران، گروه بیمه ای از گروه های مثبت بود که با افزایش تقاضا مواجه شد و در این بین نماد "ودی" با صف خرید مواجه شد.


در پایان معاملات امروز، 11 آبان ماه 95، شاخص کل متاثر از معاملات بیشتر گروه ها بخصوص نمادهای "کگل"، "شپنا"، "کچاد" و "شبندر" با افت
604 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 659 واحدی رسید که در این میان نمادهای "شفن" و "کاما" بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، طی داد و ستدهای امروز، در گروه خودرویی نماد "خنصیر" همچنان با صف خرید و نمادهای "ختراک" و "خریخت" داد  وستدهای مثبتی را تجربه کردند.

در اواخر بازار افزایش فشار فروش ها بخصوص پس از ادامه فروش های پرحجم حقوقی ها، منجر به معاملات منفی اکثر گروه ها و نمادها شد.

در گروه حمل و نقل بیشتر نمادها متعادل بودند، نماد "حتوکا" پس از انتشار شفاف سازی صف خرید شد. گروه لیزینگی اکثرا منفی بودند تا جایی که نمادهای "ولملت" و "وایران" صف فروش شدند.

"وگستر"، "وانصار"، "وبهمن" و "وبوعلی" تنها نمادهای مثبت گروه های بانکی و سرمایه گذاری بودند و مابقی همسو با جو منفی بازار، منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های پالایشگاهی و شیمیایی نیز اکثرا منفی بودند؛ اما برخی نمادها همانند "شکربن"، "وپترو"، "شلعاب"، "شبریز" و "شپنا" از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بودند. در این میان صف خرید نماد "زاگرس" بارها توسط حقوقی عرضه شد و نمادهای "شکلر"، "شفن" و "شگل" معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

ادامه رشد قیمت های جهانی فلزات پایه در بازارهای بین المللی و بخصوص جهش دیروز فلز روی، شروع پرتقاضای گروه روی را درپی داشت به طوری که نماد "فزرین" همچنان صف خرید و نماد "فاسمین" تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت. نماد "فراور" پس از انتشار تعدیل مثبت چشمگیر و اعلام سود هر سهم 439 ریالی با رشد حدود 26 درصدی به گردونه داد و ستد ها بازگشت تا کام سهامداران را بیش از پیش شیرین کند. نماد "کاما" نیز پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم با رشد حدود 9 درصدی بازگشایی شد. اما نماد "فلوله" پس از اعلام زیان هر سهم 37 ریالی و انتشار شفاف سازی با افت قیمتی 5 درصدی و صف فروش به گردونه داد و ستدها بازگشت.

در اواخر بازار شرکت زرین معدن آسیا تعدیل مثبتی را منتشر کرد و سپس متوقف شد. شرکت مذکور طی گزارش 6 ماه با تعدیل مثبت 35 درصدی مواجه و مبلغ 610  ریال سود به ازای هر سهم برای سال 95 پیش بینی کرد.

بیشتر نمادهای گروه های ساختمانی و سیمانی نیز داد و ستدهای منفی را تجربه کردند؛ اما نمادهای "سهرمز"، "وتوس"، "ثامان"، "ثاباد"، "ثغرب"، "سمازن"، "سیلام" و "ساروم" مثبت دنبال شدند. نماد سیمان "آرتا اردبیل" تحت تاثیر گره معاملاتی با افت حدود 14.5 درصدی مواجه شد، اما با صف فروش به کار خود پایان داد و متعادل نشد همچنین نماد شرکت "آ س پ" با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود متوقف شد.

در گروه آی تی مفاخر مثبت بود، نماد "اپرداز" صف فروش و منفی و نماد تازه وارد "آپ" پس از شروعی هیجانی و منفی، اکثرا در درصدهای منفی و با جابجایی سهامداران قدیمی و جدید دنبال شد و به نظر می رسد با توجه به نسبت مناسب خریداران به فروشندگان فردا با عقب نشینی فروشندگان مواجه شده و معاملات متعادل و حتی مثبتی را تجربه کند.

بجز نمادهای "تکنو"، "لسرما"، "دماوند"، "بمپنا"، "فاما"، "فجام"، "بالبر"، "بنیرو" و "فلامی" که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه غیر فلزی نماد "شلیا" بدون توقف نماد و استراحت و اصلاح قیمتی همچنان مثبت و صف خرید بود، نمادهای "کپشیر"، "کفپارس" و "کسرام" نیز مثبت و صف خرید بودند و مابقی منفی دنبال شدند.

در پایان معاملات نماد حق تقدم شرکت بانک خاورمیانه با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد جهت برگزاری جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

داد و ستدهای پرحجم و مثبت نماد "غمینو" در سطوح مقاومتی کوتاه مدت خود قابل تامل بود این در حالی بود که نمادهای "غمارگ" و "غمهرا" با صف خرید و نماد "وبشهر" با معاملاتی مثبت و مابقی منفی به کار خود پایان دادند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا