رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای:

900 کارخانه آسفالت با ظرفیت 150 میلیون تن داریم/ نیاز کشور 35 میلیون تن

900 کارخانه آسفالت با ظرفیت 150 میلیون تن داریم/ نیاز کشور 35 میلیون تن

تهران- رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در حالی که بین 20 تا 25 میلیون تن اسفالت برای نگهداری راه ها و 10 میلیون تن برای شهرداری ها مورد نیاز است هم اکنون بیش از 900 کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت 150 میلیون تن در کشور وجود دارد.

داود کشاورزیان روز سه شنبه در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: از طرفی 62 واحد قیرسازی در کشور وجود دارد که فقط 14 واحد آن مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است و 48 واحد بدون تاییدیه تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای ارتقا کیفیت قیر و آسفالت در کشور باید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ارایه گواهینامه به کارخانه‌های تولید قیر و آسفالت سخت‌گیرانه عمل کند.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اظهارداشت: با توجه به ظرفیت موجود در کشور نیازی به در نظر گرفتن استانداردهای پایین برای ارزیابی کارخانه‌های تولید قیر و آسفالت نیست.
کشاورزیان با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت در مرکز تحقیقات راه، و مسکن و شهرسازی، مهم‌ترین هدف این همایش را ارتقای کیفیت تولید قیر و آسفالت در کشور عنوان و تاکید کرد محققان این حوزه باید کارهایی منطبق با شرایط اقلیمی و جغرافیایی در این زمینه ارایه کنند.
رییس سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته ارزیابی پیمانکاران قیر و آسفالت به‌ جای کیفیت بر اساس کمیت بوده است، افزود: در مواقعی مشاهده شده است پیمانکاران از پایین بودن کیفیت آیین‌نامه مناقصات گله مند هستند، درحالی‌ که ما می‌توانیم قبل از بازگشایی پاکت به لحاظ فنی پیشنهاد و پیمانکاران را مورد برسی قرار دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در چند سال اخیر بیش از 260 واحد تولید کننده قیر و آسفالت موفق به اخذ گواهینامه معتبر از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی شده‌اند و به طبع واحدهای دارای این گواهینامه در انجام پرژوه ها در اولویت هستند.
کشاورزیان با اشاره به ممنوعیت استفاده از تانکرهای یک جداره برای حمل قیر گفت: ابلاغیه‌ای به منظور جلوگیری از حمل قیر توسط تانکرهای یک جداره به واحدهای مرتبط ارسال شده است که براساس آن شرکت‌های حمل‌ و نقل اجازه ندارند برای بیش از 150 کیلومتر در نیمه اول سال و 100 کیلومتر در نیمه دوم سال برای هر کامیون بارنامه صادر کنند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه به محدودیت استفاده از قیر« ام سی» اشاره کرد و افزود: محدودیت استفاده از این قیر در سال 1394 به 96 هزار تن رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری این مقدار به 80 هزار تن کاهش یابد.
هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران با حضور شرکت ها و کارشناسان متخصص این حوزه روزهای 11 تا 13 آبان ماه سال جاری در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی برگزار می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا