۱۵ کشته بر اثر انفجار گاز معدن زغال سنگ در چین

۱۵ کشته بر اثر انفجار گاز معدن زغال سنگ در چین

گروه معادن >زغال‌سنگ - بر اثر انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در منطقه «چونگ چینگ» در جنوب غرب چین دستکم 15 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ماین نیوز، این معدن بر اساس گزارش رسانه های چین در بخش «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب کشور واقع شده که بر اثر این حادثه 18 تن دیگر نیز در تونل های این معدن محبوس شده و هنوز نتوانستند راه فراری به بیرون از آن پیدا کنند.
گزارش ها حاکیست که این حادثه مقارن ظهر دیروز (دوشنبه) رخ داده و در مجموع 35 کارگر در این معدن مشغول به کار بوده اند که فقط 2 نفر از این حادثه جان سالم به در برده اند.

هم اکنون 200 تن از نیروهای امداد و نجات و نیروهای پلیس در منطقه حضور دارند و تلاش ها برای نجات معدنچیان از سوی آنان همچنان ادامه دارد.

همچنین اعلام شده که این معدن ظرفیت تولید 60 هزار تن زغال سنگ در سال را داراست.

پس از وقوع این حادثه شهرداری منطقه دستور داده است تا بررسی ضریب ایمنی تمامی معادن موجود در منطقه بار دیگر توسط کارشناسان مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

وقوع انفجار گاز در معادن زغال سنگ چین طی سالهای اخیر باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از کارگران معادن این کشور شده است.

آخرین حادثه از این دست مربوط به اوایل مهر ماه سالجاری است که بر اثر انفجار در معدن «نینگژیا» در منطقه خودمختار «هویی» در شمال چین 19 نفر جان باختند.

در حادثه ای دیگر که پنجم فروردین ماه سال جاری رخ داد، 19 نفر از کارگران یک معدن زغال سنگ دیگر در شمال چین به دلیل انفجار گاز و ریزش بخشی از آن جان باخته بودند.

کشور چین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در جهان بوده و حوادث زیادی را طی سال های اخیر در معادن خود تجربه کرده است.

چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن که معمولا از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناکترین معادن در دنیا مشهور است.

حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می کشاند؛ معادن چین فقط در سال 2014، 931 قربانی گرفته است.

بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال 2013، بیش از یک هزار و 300 کشته و مفقود بود که در 600 حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا