تسهیلات رونق تولید چرخ 69 واحد صنعتی استان قم را به جریان انداخت

تسهیلات رونق تولید چرخ 69 واحد صنعتی استان قم را به جریان انداخت

قم - بر اساس گزارش مراجع رسمی تا ابتدای هفته جاری 69 واحد صنعتی استان قم که با مشکل کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش مواجه بودند، از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.

مسئولان نظام اقتصادی هر کشوری برای رونق صنعت داخلی و حرکت در مسیر پیشرفت، حمایت از واحدهای تولیدی را وظیفه اصلی خود می دانند؛ در همین راستا، یکی از مهمترین راهکارهای حمایت از تولید، کمک به واحدهای صنعتی برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز آنهاست.
حمایت از تولیدکنندگان داخلی و صنعت ملی، رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور بوده و دولتمردان با تلاش فراوان سعی کردند با ارائه تسهیلات بانکی به واحدهایی که به سرمایه در گردش نیاز داشتند کمک کنند.
ایجاد رونق اقتصادی از طریق حمایت از واحدهای صنعتی و تامین نقدینگی مورد نیاز آنها، عامل موثری برای اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در وضعیت جاری کشور و عبور از حالت رکود است.
استان قم نیز از جمله منطقه هایی است که دارای شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی فعال می باشد و تعدادی از آنها برای گسترش دایره فعالیت های خود و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر به تسهیلات بانکی رونق تولید، نیاز دارند.
در همین رابطه مسئولان بخش های اقتصادی و صنعتی استان قم بر اساس سیاست های کلان اقتصادی دولت یازدهم تلاش کردند با استفاده از ظرفیت بانک های بومی، تسهیلات رونق تولید را در اختیار واحدهای صنعتی متقاضی قرار دهند و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها را تامین کنند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی؛ به ایرنا گفت: تا ابتدای هفته جاری 69 واحد صنعتی استان از این تسهیلات برخوردار و مبلغ تعیین شده به حساب آنها واریز شد.
احمد ذاکری افزود: 496 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 365 واحد به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی با اشاره به این که پرونده 203 واحد به شعبه های بانک ارسال شده است، ادامه داد: 37 واحد خواستار تامین سرمایه ثابت به مبلغ 569 میلیارد ریال و 166 واحد خواهان بهره مند شدن از سرمایه در گردش مورد نیاز خود به مبلغ 2 میلیارد و 491 میلیون ریال بوده اند.
وی بیان کرد: از میان پرونده هایی که به شعب بانک ارسال شده است، 78 واحد قرارداد خود را امضا کردند که شامل 75 مورد سرمایه در گردش به مبلغ یک میلیارد و 267 میلیون ریال و سه مورد سرمایه ثابت به مبلغ 48.5 میلیارد ریال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان این که تا ابتدای هفته جاری 69 واحد صنعتی تسهیلات رونق تولید مورد نیاز خود را دریافت کردند، بیان کرد: 66 واحد برای تامین سرمایه در گردش مورد نیازشان به مبلغ یک میلیارد و 48 میلیون ریال و سه واحد سرمایه ثابت مورد نیاز خود را به مبلغ 42 میلیارد ریال دریافت کردند.
بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی استان قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد؛ در استان قم یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد تعطیل یا دچار رکود هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه می دهند.
ذاکری با اشاره به اقدام های دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق در بخش صنعت، افزود: امید است با هم افزایی و همگرایی بیشتر دستگاه های دولتی و حمایت همه جانبه از صنعت استان شاهد رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور باشیم.
پرداخت تسهیلات رونق تولید در دولت یازدهم با تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، شاهرگ حیات صنعت را بیش از پیش به جریان انداخت و عامل موثری برای رونق یافتن چرخه تولید داخلی و پیشرفت کشور شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا