همزمان با مجوز پست بانک:

بانک مرکزی مجوز بزرگترین بانک بورس را هم داد: ۳.۷ هزار میلیارد تومان ذخیره

بانک مرکزی مجوز بزرگترین بانک بورس را هم داد: ۳.۷ هزار میلیارد تومان ذخیره

بانک مرکزی بعد از مجوز ۳.۰۸۰ و ۳۶۰۰ میلیارد تومانی برگزاری مجمع دو بانک ملت و تجارت، مجوز بانک صادرات را هم با ذخیره حدود ۳.۷ هزار میلیارد تومانی داد. برای مجمع پست بانک هم مجوز صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی دو بانک  ملت و تجارت مجمع سالانه نوبت دوم را با تاکید بانک مرکزی بر ذخیره 3.080 و 3600 هزار میلیارد تومانی و شناسایی زیان دو سه هزار میلیارد تومانی برای سال مالی قبل برگزار کردند و با اعتراض هاو گلایه های سهامداران مواجه شدند که مجوز بانک صادرات هم با ذخیره حدود 3.7 هزار میلیارد تومانی صادر شد.

براساس این گزارش، "وبصادر" که با سرمایه بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بورس ایران است ، بعد از بی نتیجه ماندن مجمع 31 تیر، تاکنون زمان مجمع نوبت دوم را مشخص نکرده اما با توجه به مجوز بانک مرکزی ، انتظار می رود طی روزهای آینده ، زمان این مجمع تعیین شود.

این درحالی است که بانک صادرات طبق نامه بانک مرکزی باید حدود 3.7 هزار میلیارد تومان ذخیره برای سال مالی 94 لحاظ کند که معادل 64 تومان به ازای هر سهم است. بنابراین مانند دو بانک ملت و تجارت ، این بانک نیز احتمالا" نخواهد توانست سود حداقل 10 درصدی را توزیع کند.

بانک مرکزی مجمع پست بانک را با ذخیره بیش از 62 میلیارد تومانی هم صادر کرد.

با این حال باید منتظر تصمیم مجمع سالانه این دو بانک و مصوبات آن بود.

 

 

مجوز بانک مرکزی برای پست بانک

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا