مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد:

کاهش ۹٠٠میلیارد تومانی هزینه های دولت در معاملات جو

کاهش ۹٠٠میلیارد تومانی هزینه های دولت در معاملات جو

در سال جاری برای محصول جو، دولت باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می کرد اما با عرضه جو در بورس کالا براساس سیاست قیمت تضمینی، دولت بجای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد که امیدواریم این سیاست برای گندم و سایر محصولات استراتژیک دیگر هم اجرایی شود.


با حضور روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و منطقه آزاد کیش از کتاب "سیاست های حمایتی از بخش کشاورزی با تمرکز بر رویکردهای مبتنی بازار" در محل غرفه بورس کالا در غرفه ارکان بازار سرمایه کشور در نمایشگاه بین المللی بورس کیش رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، این کتاب که به قلم حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از همکاران وی در بورس کالا نگارش یافته در چهار فصل به تشریح انواع سیاست های حمایتی بخش کشاورزی پرداخته است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص این کتاب گفت: بررسی و ارزیابی تحولات سیاست های کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و همچنین معرفی ابزارهای بازار مدیریت ریسک قیمت محصولات کشاورزی از جمله مباحثی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. همچنین چشم انداز سیاست های حمایتی بخش کشاورزی در بورس کالای ایران بصورت مشروح در این کتاب به فعالان بازار معرفی شده است.

مدیر عامل بورس کالای ایران در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز سیاست قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی از طریق ساز و کار بورس گفت: بورس کالا ساز و کاری فراهم کرده است تا با اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، بار مالی دولت کاهش یابد و هم اکنون با ابلاغیه هیات وزیران محصول جو و ذرت تولیدی کل کشاورزان کشور در بورس کالا عرضه می شود.

سلطانی نژاد گفت: کشاورزان وجه محصول خود را به قیمت فروش رفته در بورس دریافت می کنند و دولت تنها مابه التفاوت قیمت بورس با قیمت تضمینی را به حساب کشاورزان واریز می کند.

وی افزود: در سال جاری برای محصول جو، دولت باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می کرد اما با عرضه جو در بورس کالا براساس سیاست قیمت تضمینی، دولت بجای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد که امیدواریم این سیاست برای گندم و سایر محصولات استراتژیک دیگر هم اجرایی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا