معاون اقتصادی بانک مرکزی خبر داد:

بسترسازی بانک مرکزی برای ورود سرمایه گذاران خارجی

بسترسازی بانک مرکزی برای ورود سرمایه گذاران خارجی

اقتصاد ایران بهشت سرمایه‌گذاری در منطقه است و فرصت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، چرا که میزان بدهی خارجی ایران رقم بسیار پایینی است و ظرفیت زیادی برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد


پیمان قربانی امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش اظهار داشت: آنچه برای بانک مرکزی در حوزه بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اهمیت دارد، ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد است و به همین منظور کنترل نرخ تورم و ارز را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن بیان مطلب فوق گفت: نرخ تورم که در اوایل دولت به 45 درصد رسیده بود در ماه گذشته به 8.7 درصد کاهش یافت و دامنه نوسان در بازار ارز هم به شدت کاهش یافت. تورم تولیدکننده در سطح 3.5 درصد قرار دارد که در مجموع دستاورد چشم‌گیری برای بانک مرکزی بوده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه برای داشتن بازار باثبات ارز باید تورم تک‌رقمی و کنترل شود، گفت: اگر نرخ تورم افزایش یابد، نمی‌توان انتظار داشت که پول ملی تقویت و بازار ارز مدیریت شود. بنابراین هدف‌گذاری بانک مرکزی ایجاد بازار باثبات ارز و کنترل نرخ تورم است.

قربانی با تأکید براینکه کنترل تورم همراه با کمک به رشد اقتصادی خواهد بود، تصریح کرد: رشد اقتصادی سال 93 به مثبت 3 درصد رسید، اما با توجه به کاهش بهای نفت در سال 94 این رشد کاهش یافت ولی بانک مرکزی توانست بازار ارز را کنترل کند.

وی با اشاره به رشد 5.4 درصدی اقتصادی در فصل بهار 95 افزود: البته این رشد عمدتاً در بخش‌های نفت محقق شده و برنامه دولت برای 6 ماه دوم سال و سال آینده ایجاد تحرک و رشد در سایر بخش‌ها است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به فضای به وجود آمده در سال جاری و گشایش روابط بانکی بین‌المللی اظهار داشت: تاکنون 614 رابطه کارگزاری برقرار شده، اما همچنان برای ارتباط با بانک‌های بزرگ نگرانی وجود دارد. در این مدت دسترسی به منابع ارزی و گشایش ال‌سی تسهیل شده است.

قربانی گفت: اقتصاد ایران بهشت سرمایه‌گذاری در منطقه است و فرصت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، چرا که میزان بدهی خارجی ایران رقم بسیار پایینی است و ظرفیت زیادی برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا