تعدیل مثبت فولاد خراسان در گرو نرخ فروش شمش

تعدیل مثبت فولاد خراسان در گرو نرخ فروش شمش

در پی پوشش 78 درصدی شش ماهه شرکت فولاد خراسان، گمانه زنی هایی در مورد تعدیل مثبت به گوش رسید که معاون مالی اقتصادی شرکت در این مورد شفاف سازی کرد.

 

شرکت فولاد خراسان در حالی چند روز اخیر عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری را بر سایت کدال منتشر کرد که بر اساس این گزارش 78 درصد از سود هر سهم پیش بینی شده در بودجه سالانه شرکت محقق شده و این در حالی است که پیش بینی سود هر سهم تغییری نداشته که به نظر می رسد به این ترتیب باید تعدیل مثبت هر سهم مزبور در روزهای آتی منتشر شود.
در این خصوص مجید شکرانی معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد خراسان به ارایه توضیحات پرداخت و گفت: پیش بینی کاهش حجم فروش در شش ماهه دوم سال 95 و به تبع آن پیش بینی کاهش تولید واحد نورد و واحد فولادسازی مهمترین دلیل عدم تعدیل سود پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: همچنین در پیش بینی ارسال شده میانگین نرخ فروش شمش کمتر از میانگین نرخ واقعی فروش در شش ماهه اول در نظر گرفته شده است و این مسئله هر گونه تعدیل سودی را در شرکت منتفی می کند.
شکرانی در خصوص افزایش هزینه های مالی شرکت نیز توضیح داد؛ پیش بینی می شود در شش ماهه دوم سال جاری بخشی از هزینه های مالی که به طرح توسعه ای شامل واحد فولادسازی و واحد گندله سازی تخصیص می یابد با توجه به بهره برداری از طرح های مذکور به حساب هزینه مالی دوره منظور شود، بنابراین هزینه های مالی در شش ماهه دوم بیش از هزینه های مالی واقعی در شش ماهه اول در نظر گرفته شده است.
فولاد خراسان در آخرین اطلاعات مالی خود بر اساس عملکرد 6 ماهه، پیش بینی سود هر سهم مالی منتهی به پایان اسفند 95 را با سرمایه 8 هزار میلیارد ریالی به طور خالص 85 ریال در نظر گرفته که در نیمه نخست سال موفق به پوشش 66 ریالی معادل 78 درصدی از این رقم شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا