گزارش روز؛

گروه های رایانه و خودرو در صدر گروه ها

گروه های رایانه و خودرو در صدر گروه ها

در جریان معاملات امروز، گروه آی تی شاهد معاملات هیجانی و پرنوسانی بودند به طوری که صف خرید نماد آپ پس از رشد حدود 60 درصدی عرضه شد و نمادهای مفاخر و مداران با جهش قیمتی صف خرید شدند؛ همچنین گروه های خودرویی آغازی مثبت داشتند و نمادهای خگستر و خچرخش از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

 

طی معاملات امروز جهش نماد "ولبهمن"، صف خرید آن و داد وستد های متعادل سایر نمادهای گروه لیزینگی را نظاره گر بودیم. گروه های بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا منفی بودند، اما نماد وگستر پس از بازگشایی با رشد حدود 5 درصدی در کنار نمادهای "وبهمن" و "ونیرو" معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات امروز، گروه خودرویی با توجه به خبر افزایش سرمایه بانک پارسیان شروعی مثبت داشتند، اما نمادهای "خگستر" و "خچرخش" از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید شدند.

در شروع بازار نماد شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد و در ادامه بازار نماد "خنصیر" پس از برگزاری مجمع فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره با رشد حدود 5 درصدی و در صف خرید بازگشایی شد.

شرکت لیزینگ ایران طی گزارش 6 ماه با عملکردی ضعیف با تعدیل منفی 72درصدی مواجه شد و مبلغ  31 ریال پیش بینی سود سال 95 را اعلام کرد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای "پارسان" و "شپنا" با افت 75 واحدی به ارتفاع 80 هزار و 263 واحدی رسید که در این میان نمادهای "کچاد" و "وپارس" بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

امروز در گروه بانکی با ادامه توقف نمادهای بزرگ، شاهد داد و ستدهای متعادل بودیم و بانک پارسیان پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه 110 درصدی  را منتشر کرد.

"شراز"، "شپاس" و "شنفت" نمادهای متعادل و مثبت گروه پالایشگاهی و روانکارها بودند و مابقی متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. در گروه شیمیایی که اکثرا متعادل و منفی بودند نمادهای "زاگرس"، "شفن"، "وپترو"، "شکربن"، "شکلر" و "شلعاب" با معاملاتی مثبت و صف خرید دنبال شدند و نماد "ساینا" با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود سال مالی 95 متوقف شد.

با شروع مثبت و ادامه رشد قیمت های جهانی فلزات پایه به ویژه فلز روی، در بازارهای بین المللی، افزایش تقاضا در گروه فلزی و معدنی رخ داد تا جایی که نمادهای "کبافق"، "کچاد"، "فزرین"، "فمراد"، "کنور" صف خرید و مابقی نمادها داد و ستدهای مثبتی را تجربه کردند، اما پس از بازگشایی نماد فاسمین" و به ویژه در اواخر بازار شاهد عقب نشینی خریداران و نمایان شدن معاملات منفی گروه فلزی و معدنی و عرضه های صف خرید اکثر نمادها و حتی گروه های دیگر بودیم.

پس از اعلام تعدیل مثبت چشمگیر، شرکت کالسیمین به دلیل افزایش مبلغ فروش و قیمت محصولات با رشد حدود 18 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. این در حالی بود که پیش بینی می شود با ادامه رشد قیمت های جهانی، گروه های مذکور همچنان پتانسیل تعدیل مثبت مجدد را در گزارشات آینده داشته باشند و روند صعودی خود را ادامه دهند.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا معاملاتی منفی داشتند و تنها نمادهای "وتوس"، "وآذر"، "ثامان"، "ثاباد"، "ساروم"، "سیلام" و"سیدکو" مثبت به کار خود پایان دادند همچنین نماد "سشرق" پس از ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده با رشد حدود 2.5 درصدی  بازگشایی شد.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته نماد "فاراک"، "تکمبا" و "بترانس" با افزایش تقاضا، صف خرید شدند، نمادهای "تکشا"، "فلامی" و "بنیرو" همچنان صف خرید، نمادهای "بمپنا"، "فاذر"، "دماوند" و "بشهاب" داد وستد های پرتقاضا و مثبت و مابقی معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

در گروه آی تی شاهد معاملات هیجانی و پرنوسانی بودیم به طوری که صف خرید نماد "آپ" پس از رشد حدود 60 درصدی عرضه شد، نمادهای مفاخر و مداران با جهش قیمتی صف خرید شدند، صف خرید نماد حاشیه ساز "اپردازگ که از زمان عرضه اولیه تا کنون رشد قیمتی بسیار چشمگیری داشت، عرضه شد و مابقی هم گروهی ها نیز شروعی مثبت داشتند. با توجه به عرضه های امروز این گروه، احتمالا فردا داد و ستدهای پرحجم اما منفی را از اکثر نمادهای مذکور نظاره گر باشیم.

گروه غذایی اکثرا داد و ستدهای مثبت و پرتقاضایی داشتند در این بین نمادهای "غمینو"، "غفارس"، "وبشهر"، "غمارگ" و "غگل" با صف خرید مواجه بودند. در شروع بازار نماد کارخانه چینی ایران به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد و صف خرید نماد کماسه بارها عرضه شد، اما به نظر می رسد با توجه به نمودار تکنیکی مناسب سهم همچنان روندی صعودی را طی نماید.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا