مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز:

بازار سرمایه، ساز و کار منطقی تامین مالی شرکت های دانش بنیان

بازار سرمایه، ساز و کار منطقی تامین مالی شرکت های دانش بنیان

از طریق بورس فضای مناسبی برای تامین مالی و سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است و حضور در بازار سرمایه کشور، برای بنگاه های اقتصادی از جمله شرکت های دانش بنیان فرصت های بی بدیلی فراهم کرده است .

شرکت های دانش بنیان به عنوان بنگاه های اقتصادی نوین، نقش محوری در ساختار اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند. با توجه به ویژگی های ذاتی شرکت های دانش بنیان و نیز انعطاف بالای آنها در مقابل تغییرات، به نظر می رسد این شرکت ها حتی در شرایط محدود اقتصادی نیز با بازدهی مثبت همراه باشند.  

امیر جلیلوند، مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرکت ‌های دانش بنیان دائما در حال بهنگام سازی هستند و این رویه کارکرد مثبت آنها را در همه فضاهای متفاوت اقتصادی به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان بر پایه خلاقیت، دانش و علم است، گفت: این شرکت ها به راحتی می توانند با ارائه محصولات خلاقانه جدید اخبار مثبت تولید کنند و چون اخبار منتشر شده، بر روی بازدهی مثبت یا منفی سهام تاثیر بسیاری دارد، لذا به نظر می رسد بازدهی این شرکت ها در بورس قابل قبول باشد.

امیر جلیلوند ادامه داد: حضور شرکت های دانش بنیان در بورس از یک سو تنوع بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر بازار بورس محل امن و ساز و کار منطقی تامین مالی طرح های توسعه محور این شرکت ها است.

وی افزود: در راستای همین استراتژی، تابلوی ویژه شرکت ‌های دانش ‌بنیان در فرابورس با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی و راه‌ اندازی شد.

مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز با بیان اینکه از طریق بورس فضای مناسبی برای تامین مالی و سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: به نظر می رسد در آینده شاهد حضور صعودی شرکت های دانش محور در بورس باشیم.

وی در آستانه یک سالگی پذیرش شرکت آتیه داده پرداز در فرابورس گفت: حضور در بازار سرمایه کشور، برای بنگاه های اقتصادی از جمله شرکت های دانش بنیان فرصت های بی بدیلی فراهم کرده است لذا شرکت آتیه داده پرداز به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه پیام رسانی و موبایل، استراتژی ورود به یکی از مهمترین عرصه های اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

امیر جلیلوند ادامه داد: شرکت آتیه داده پرداز به تاریخ 19 آبان ماه94 ، از سوی هیئت پذیرش شرکت فرابورس موردپذیرش قرار گرفت و در تاریخ 14تیر ماه1395 نماد معاملاتی آن با عنوان " اپرداز" درج و در تاریخ 12 مرداد ماه 1395 به میزان 10 درصد از کل این سهم عرضه اولیه و کشف قیمت شد.

مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز ضمن تشریح آخرین وضعیت این ناشر در بازار سرمایه گفت: هم اکنون 21 درصد از کل سهام این شرکت میان حدود 3000 شخص حقیقی و حقوقی داد و ستد می شود.

وی ادامه داد: در عملکرد حسابرسی شده شش ماهه نخست امسال بیش از 51 تومان از عایدی 93 تومانی برآوردی شرکت در بودجه تعدیل شده محقق گشته و این در حالی است که پیش از این سود هر سهم پس از کسر مالیات به طور خالص مبلغ 70 تومان پیش بینی شده بود.

شایعات آفت اصلی بازار سرمایه

در ادامه این گفتگو  مدیرعامل شرکت آتیه داده پرداز به آفت شایعه سازی در بازار سرمایه اشاره کرد وگفت: انتشار شایعه در بازار سرمایه، آفت اصلی بورس است و برای هیچ فرد یا گروهی سود نخواهد داشت.

در پایان امیر جلیلوند با تاکید بر اینکه همه سهامداران بازار سرمایه باید نسبت به شایعات بی اساس مطرح شده بی اعتنا باشند و روال عقلانی و علمی را مد نظر رفتار اقتصادی خود قرار دهند، گفت: همه سهامداران باید تنها از طریق مصاحبه های رسمی مدیران عامل شرکت ها و یا گزارش های منتشر شده در سامانه کدال تصمیم گیری کنند.

وی به فعالین بازار سرمایه اطمینان خاطر  داد:  شرکت های دانش بنیان از جمله آتیه داده پرداز در راستای قانون، نظام جمهوری اسلامی ایران و اهداف کشور حرکت می کنند و به دنبال تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند و نقش ارزنده خود را در توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهند کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا