در معاملات امروز ثبت شد؛

تغییر مالکیت 3 هزار میلیارد ریال دارایی مالی

تغییر مالکیت 3 هزار میلیارد ریال دارایی مالی

در نتیجه داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران در 101 هزار و 550 نوبت معاملاتی بیش از 3 هزار و 354 میلیارد ریال برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

 

امروز، دوشنبه بورس تهران شاهد داد و ستد بیش از 3 هزار میلیارد ریال دارایی مالی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز شاخص کل 75 واحد افت کرد و به عدد 80 هزار و 263 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 44 و 213 واحد نزولی شدند.

نمادهای هلدینگ پارسیان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایرانآ، پتروشیمی فجر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای بانک پارسیان و چادرملو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در بازار روز دوشنبه گروه های رایانه، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کالسیمین، گلوکوزان، مارگارین، آبادگران ایران، نیرو کلر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و کاشی و سرامیک حافظ بود.

در مقابل نمادهای قند نقش جهان، بیمه البرز، سیمان داراب، صنایع ریخته گری ایران، معدنی دماوند، سرما آفرین و صنایع کاغذسازی کاوه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سهامداران برای خرید سهام نیرو ترانس، واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، سهام پتروشیمی فناورن، آهنگری تراکتورسازی ایران، ماشین سازی اراک، سیمان ارومیه و نصیر ماشین بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، سهام صنایع ریخته گری ایران، واحد صندوق پارند پایدار سپهر، صندوق پاداش سهامداری توسعه، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با سنگین ترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم سیمان شرق با معامله 55 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آسان پرداخت پرشین با معامله 503 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا