تا دهم آبان ماه؛

رییس مرکز آمار: 33.6 خانوارهای کشور در سرشماری حضوری شرکت کرده اند

رییس مرکز آمار: 33.6 خانوارهای کشور در سرشماری حضوری شرکت کرده اند

تهران- ایرنا- رییس مرکز آمار ایران تعداد خانوارهایی را که تا ساعت 10 صبح روز دهم آبان ماه(امروز) در سرشماری حضوری نفوس و مسکن 1395 شرکت کرده اند را هشت میلیون و 664 هزار خانوار شامل 28 میلیون و 758 هزار نفر اعلام کرد که 33.6 درصد خانوارهای کشور را در بر می‌گیرد.

امیدعلی پارسا روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن اظهار این مطلب، افزود: مرحله دوم سرشماری که به صورت حضوری اجرا می‌شود از 28 مهر آغاز شده است و تا 28 آبان ماه ادامه دارد. در این مرحله ماموران سرشماری به تمام خانوارهای کشور مراجعه می‌کنند.
وی افزود: آمارگیران در هنگام مراجعه حضوری از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند کد آماری دریافت و وارد تبلت می‌کنند. اگر خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده بود اطلاعات آنها از طریق مامور آمارگیر وارد تبلت می‌شود.
رییس مرکز آمار ایران افزود: خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور در منزل حضور ندارند، خانوار غایب نامیده می‌شوند. مامور آمارگیر برای این خانوارها اطلاعیه خانوار غایب می اندازد. در این اطلاعیه به هر خانوار غایب یک کد اختصاص می‌یابد که کد خانوار غایب نامیده می‌شود.
پارسا با اشاره به این که خانوارهای غایب به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول خانوارهایی هستند که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند و باید کد خانوار غایب را از طریق شماره تلفن‌های روی اطلاعیه خانوار غایب در اختیار ستادهای سرشماری قرار دهند یا با ورود به وب‌گاه‌ سرشماری کد خانوار غایب خود را به کد آماری سرشماری اینترنتی متصل کنند.
دسته دوم خانوارهایی هستند که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند. این خانوارها نیز باید به وب‌گاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب ثبت‌نام کنند یا با ستادهای سرشماری تماس بگیرند و به صورت تلفنی سرشماری شوند.
رییس مرکز آمار ایران در ادامه با اشاره به این که تاکنون 46 هزار و 800 خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، به خانوارهای غایب توصیه کرد از اینترنت برای ثبت اطلاعاتشان استفاده کنند.
پارسا افزود: خانوارهایی که کد آماری خود را گم کرده‌اند باید به وب‌گاه سرشماری قسمت بازیابی کد آماری مراجعه کنند.
وی تاکید کرد، ماموران سرشماری که بیشتر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بدون حمایت مردم موفق نخواهند شد کار آمارگیری را به درستی سرانجام دهند.
رییس مرکز آمار ایران از مردم شریف ایران درخواست کرد برای حمایت از این ماموران هنگام مراجعه آنان با روی خوش‌رویی با آنها برخورد کنند و گفتن یک جمله «خدا قوت» حمایت کشور از آن‌ها را متجلی خواهد کرد.
پارسا افزود: همچنین از قبل شماره ملی اعضای خانوار، تاریخ تولد آن‌ها، کد پستی، مساحت واحد محل سکونت و نوع اسکلت واحد مسکونی را با مشورت عضو مطلع خانوار یادداشت کنند. در صورت دریافت اطلاعیه خانوار غایب بلافاصله برای ثبت‌ اطلاعات ترجیحاً به صورت اینترنتی اقدام کنند.
رییس مرکز آمار ایران افزود: خوب است در شبکه‌های مجازی حمایت خود را از ماموران سرشماری اعلام و در انتشار اخبار سرشماری به دیگران مشارکت کنیم.
پارسا در پایان افزود: مرحله آخر قرعه‌کشی جوایز که شامل خانوارهای غایبی که اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند نیز می‌شود، در پایان سرشماری با اهدای 400 جایزه 10 میلیون ریالی( یک میلیون تومان) انجام خواهد شد.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1395 سوم مهرماه آغاز شد و در سی ام همین ماه پایان یافت. در این سرشماری 46.4 درصد خانوارهای ایران مشارکت کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا