روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۶۵درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

رشد ۶۵درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۲ هزار و ۹۸۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال رسید که رشد ۶۵ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه گذشته تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه روز یکشنبه در بورس کالای ایران به یک هزار و ۸۰۱ قرارداد رسیده بود که این میزان حجم با رشد ۶۵ درصدی به ۲ هزار و ۹۸۹ قرارداد طی روز یکشنبه رسید.

بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران بر خلاف بهای دلار با رشد نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، انتظار برای رشد قیمت ها در روز دوشنبه بوده است.

به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی روز یکشنبه در هر پنج سر رسید روند مثبتی را به ثبت رساند.

بر این اساس قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد ۰/۳ نسبت به شنبه گذشته به قیمت یک میلیون و۱۲۸ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱۶درصدی رو به رو شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با افزایش قیمت ۰/۱۶ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۵درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

برخلاف افت قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی دومین افزایش متوالی را تجربه کرد و با ۴ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، خوش‌بینی معامله‌گران سکه به روند بهای اونس در هفته جاری عاملی بود که سکه‌بازان را در موقعیت خرید قرار داد. سکه تمام بهار آزادی انتهای هفته گذشته با افتی ۵ هزار تومانی یک کانال قیمتی پایین رفت، ولی از ابتدای سال‌جاری در مسیر افزایشی قرار گرفت و سرانجام روز یکشنبه به میانه کانال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید.

معامله ۲۶ سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۶ سکه به ارزش ۲۸۹ میلیون ریال رسید.

نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و ۱۱۳هزار تومان ثبت شده است.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا