رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان:

بانکهای اروپایی آماده سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری در پتروشیمی هستند

بانکهای اروپایی آماده سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری در پتروشیمی هستند

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با اعلام امضاء تفاهم نامه های زیاد میان شرکتهای اروپایی با پتروشیمی ها، از تمایل بانکهای اتریشی و آلمانی برای سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری دربخش پایین دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید یراقی گفت: امضای تفاهمنامه ها و مذاکره با شرکت های صاحب نام جهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه دوسلدورف آلمان، نشان از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در جوامع بین الملل دارد.

وی افزود: در نمایشگاه آلمان میان شرکت های اروپایی با شرکت های پتروشیمی کشورمان تفاهمنامه های زیادی به امضا رسید و این موضوع در فضای پسابرجام برای صنعت پتروشیمی ایران گامی مثبت و رو به جلو محسوب می شود.

یراقی امضای تفاهمنامه های مستقیم با شرکت های مختلف از جمله توتال، هالدوتاپسو دانمارک، تیسن کروپ آلمان برای تامین پروانه تولید (لایسنس) را یادآور شد و ادامه داد: شرکت تیسن کروپ آلمان خواستار همکاری در طرح های PVC صنعت پتروشیمی ایران است. علاوه برآن شرکت هالدوتاپسو دانمارک هم به منظور همکاری در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی در دوران پسا برجام اعلام آمادگی کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران آلمان خاطرنشان کرد: شرکت های اروپایی علاقمند برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند، اما هنوز به دلیل تحریم برای حضور و همکاری بانک های اروپایی در ایران محدودیت هایی وجود دارد و انتظار می رود در آینده نزدیک این مشکل حل شود.

یراقی افزود: اکنون بانک های اتریش و آلمان آمادگی سرمایه گذاری از یک تا 25 میلیون دلار را در زمینه های صنایع پایین دستی، ساخت تجهیزات و ماشین های تبدیل مواد پلاستیک دارند. ظرفیت تولید 63 میلیون تنی محصول پتروشیمی در کشور وجود دارد که این رقم تا سال 1404 به میزان 130 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا