گره گشایی تسهیلات رونق تولید از مشکل نقدینگی 243 واحد صنعتی فارس

گره گشایی تسهیلات رونق تولید از مشکل نقدینگی 243 واحد صنعتی فارس

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: تاکنون 243 واحد صنعتی استان فارس که پیش از این کمبود نقدینگی مانع از فعالیت پویای آنها در عرصه اقتصادی بود، از تسهیلات دولت ویژه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط موسوم به تسهیلات رونق تولید بهره مند شده اند.

یدالله رحمانی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدهای صنعتی در مجموع موفق به دریافت تسهیلات به میزان افزون بر سه هزار و 70 میلیارد ریال از تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی دولت شده اند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل 96 جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان گفت: در این جلسات مسائل و مشکلات 581 واحد تولیدی و صنعتی مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته و برای حل آنها 985 مصوبه در کارگروه به تصویب رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با پیگیری های انجام شده از مجموع 581 واحد تولیدی و صنعتی که مشکلات آنها بررسی شده، مسائل و مشکلات 294 واحد یعنی بیش از 50 درصد آنها برطرف شده و سایر واحدها نیز در دست پیگیری است که امیدواریم به سرعت این پیگیری ها منجر به حل مشکلات سایر واحدهای تولیدی شود.
رحمانی، پیگیری اجرای طرح رونق تولید به عنوان یکی از مهمترین طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در سه گروه واحدهای راکد، نیمه فعال و واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در بخش های صنعت و کشاورزی، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع سیستم بانکی اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از جمله تشکیل جلسات مستمر و هفتگی ستاد در مرکز استان و شهرستان ها، تشکیل کمیته های کارشناسی در دبیرخانه ستاد و همچنین رهنمودهای استاندار و همکاری خوب سیستم بانکی، استان فارس که از ابتدا در اجرای این طرح پیشتار بوده در یک فرایند برنامه ریزی شده و جمعی، همچنان نیز پیشتاز است.
او ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش های سامانه بهین یاب که متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح در آن ثبت نام می کنند، تا چهارم آبانماه جاری در مجموع 2 هزار و 940 ثبت نام در سامانه انجام شده که پس از بررسی در کمیته های کارشناسی، کارگروه تسهیل یک هزار و 140 مورد را با اعتباری افزون بر 11 هزار و 600 میلیارد ریال تصویب و به سیستم بانکی ارجاع کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: سیستم بانکی نیز تاکنون 615 طرح با اعتباری بالغ بر 610 میلیارد ریال تصویب و برای عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به شعب مربوطه ارجاع داده که 243 طرح موفق به اخذ این تسهیلات شده اند که بیشترین رقم در بین استان های کشور است.
رحمانی ابراز امیدواری کرد که این روند با تلاش بیشتر ادامه داشته باشد تا در پایان سال ضمن حفظ این جایگاه، از تسهیلات مورد نظر که توزیع آنها در یک شرایط رقابتی قرار دارد بیشترین بهره برای حل مشکلات تولید در استان برده شود.
وی افزود: متقاضیانی هم که قبلا در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و طرح های آنها به سیستم بانکی ارجاع شده است در صورتی که همچنان به بانک مراجعه نکرده اند با مراجعه به بانک مدارک لازم را تحویل دهند و اگر هم مراجعه کرده اند پیگیری کنند تا در صورت وجود نقص در پرونده نسبت به رفع آنها اقدام کرده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.
رحمانی همچنین از متقاضیانی که تسهیلات مورد نظر را دریافت کرده اند نیز تقاضا کرد که به گونه ای برنامه ریزی کنند که با حداکثر بهره وری از این تسهیلات ضمن فعال کردن مجدد تولید خود، بیشترین اشتغال را در استان ایجاد کنند.
مصاحبه کننده: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا