گزارش روز؛

پتروشیمی ها بر مدار رشد

پتروشیمی ها بر مدار رشد

اکثر نمادهای گروه پتروشیمی و شیمیایی علاوه بر رشد شاخص کل، معاملاتی مثبت داشتند و همچنان بر مدار رشد بودند اما نمادهای پارسان، شخارک، شلعاب، ساینا، زاگرس و شفن از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با حجم های مناسب، معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

 

طی دادوستدهای امروز و در گروه خودرویی نماد خاهن همچنان با صف خرید و مابقی منفی دنبال شدند در این بین نماد خگستر در اواخر بازار با جهش قیمتی مواجه به صف خرید رسید. حکشتی و حپترو تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه حمل و نقل بودند و مابقی همچنان متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، درگروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری که اکثرا منفی بودند نمادهای وتوصا، وایران، وپارس، وسبحان، وملت و وغدیر متعادل و مثبت دنبال شدند و نماد وبهمن به صف خرید رسید.

اکثر نمادهای گروه پتروشیمی و شیمیایی علاوه بر رشد شاخص کل، معاملاتی مثبت داشتند و همچنان بر مدار رشد بودند اما نمادهای پارسان، شخارک، شلعاب، ساینا، زاگرس و شفن از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با حجم های مناسب، معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

افزایش چشمگیر قیمت های جهانی زغال سنگ در ماه های گذشته، می تواند با یک فاز تاخیر رشد قیمت های جهانی متانول و اوره را درپی داشته باشد موضوعی که صف های خرید نمادهای متانول ساز و اوره ساز گروه پتروشیمی را ایجاد کرده است. (زغال سنگ در برخی کشورهای بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی همانند کشور چین به عنوان سوخت مصرف می شود و به دلیل چند برابر شدن آن و افزایش بهای تمام شده واحدهای تولیدی باید منتظر افزایش بهای قیمت محصولات واحدهای تولیدی کشورهای مذکور باشیم) در این میان،‌نزدیک شدن به فصل سرما، افزایش تقاضا و افزایش قیمت سوخت (به طور سنتی) و کاهش تولید محصولات، مواردی است که می تواند روند افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را با آهنگی سریع تر مواجه گرداند.

در گروه پالایشگاهی و روانکارها، نماد شپاس به دلیل افزایش چشمگیر قیمت قیر، نمادهای شراز و شنفت به دلیل ادامه حمایت سهامداران عمده، مثبت و پرتقاضا و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند این در حالی است که با نزدیک شدن به زمان تک نرخ شدن قیمت ارز و افزایش قیمت های جهانی نفت، انتظار می رفت گروه های مذکور روند صعودی مناسبی را درپیش گرفته و گزارشات دوره ای مناسبی را به بازار ارائه دهند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای فنورد، فخاس،کروی، کبافق، فمراد، فزرین و فنوال پرتقاضا و مثبت دنبال شدند اما به نظر می رسد طی دادوستدهای فردا شاهد بهبود جو کلی بازار باشیم. گروه سیمانی برخلاف دیروز اکثرا منفی و همراه صف فروش بودند و تنها نمادهای سیدکو، ساروم و سرود مثبت و صف خریدی دنبال شدند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته نمادهای فلامی و  بنیرو صف خرید، بکاب، تایرا و بسویچ صف فروش، و نمادهای لبوتان، تکمبا، بشهاب، فاذر، بفجر و مبین مثبت و مابقی متعادل به کار خود پایان دادند.

ادامه قدرت نمایی نمادهای آپ و اپرداز با صف های خرید پرحجم را در گروه آی تی در حالی نظاره گر بودیم که مابقی هم گروهی اکثرا منفی و نماد مرقام همچنان متوقف بود. با منفی شدن بازار که با توجه به عرضه های پرحجم دیروز امری منطقی بود، شاهد افزایش تقاضا و نمایان شدن نوسانات مثبت گروه قندی بودیم .

شرکت تولیدی ایران تایر به دلیل افزایش درآمدهای متفرقه و سود حاصل از فروش زمین 5 هکتاری شرکت با تعدیل مثبت 15600درصدی طی گزارش 6 ماه مواجه شد و مبلغ 1099  ریال پیش بینی سود برای سال 95 اعلام کرد. در پایان معاملات نماد روز دارو جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. معاون وزیر کشاورزی از صادرات ۶۰۰ هزار تن شیر به ۳۰ کشور دنیا خبر داد و گفت:کارخانه تولید شیرخشک در چهارمحال و بختیاری به دلیل کیفیت خوب آن از موارد صادراتی است که به زودی محصولاتش به روسیه صادر می‌شود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو منفی کلی بازار بخصوص معاملات منفی نمادهای فولاد، کگل و ومعادن با افت اندک (1.53) واحد به ارتفاع 80,339 واحدی رسید که در این میان نمادهای پارسان و بفجر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا